Čak 900 manifestacija na otvorenom upisano je u kalendat turističke organizacije Srbije. Samo u Beogradu se svake godine organizuje oko 600 javnih skupova na otvorenom. Ipak, strane turiste najviše privlače manifestacije koje neguju tradiciju, narodne običaje, folklor i stare zanate.
Možda vas zanima
Svi tipovi manifestacija, od humanitarnih, sportskih, kulturnih do festivalskih utiču na celokupan razvoj i rast ekonomije i poljoprivrede jedne zemlje. “Procedura za dobijanje dozvole za organizovanje događaja” predstavlja početnu tačku za sve organizatore javnih manifestacija gde su objedinjene neophodne informacije i institucije koje izdaju dozvole.
Najveću pažnju domaćih i stranih turista privlače manifestacije koje su posvećene negovanju tradicijionalnih vrednosti, narodnih običaja, folklora i starih zanata. Najviše ih je tokom leta. Povod su značajni istorijski datumi, zajedno sa privrednim događajima, kao što su berba, žetva i drugo.
„Najveću pažnju domaćih i stranih turista privlače manifestacije koje su posvećene negovanju narodnih običaja, folklora i starih zanata. Manifestacije su postale turistički brend, i ukoliko imaju dugu tradiciju imaju i svoju stalnu publiku. One iskazuju bogatstvo i raznolikost narodnog stvaralaštva Srbije. Daju novu dimenziju turističkoj ponudi mesta u kojem se održavaju i Srbije u celini”, ističe Tijana Maljković.
Najpoznatije i najposećenije manifestacije u Srbiji su Sabor trubača u Guči, „Egzit”, „Bir fest” i druge. Postoji, međutim, i veliki broj lokalnih manifestacija i svetkovina, od kojih određeni broj već danas ima internacionalni potencijal.
„U tu grupu ubrajaju se „Dani piva” u Zrenjaninu, karnevali u Vrnjačkoj Banji i Pančevu, „Karneval brodova” u Beogradu – kaže Tijana Maljković.
Strategija razvoja turizma Srbije potencira važnost manifestacionog vida turističke ponude Srbije. S obzirom na sve veći značaj Srbije kao destinacije u svetu, očekuje se trend daljeg razvoja tražnje za Beogradom i Srbijom kao turističim destinacijama. Očekuje se dalji rast broja posetilaca, najviše iz susednih zemalja i Zapadne Evrope tokom festivala. U svom turističkom pozicioniranju moramo da istaknemo gostoljubivost, otvorenost, sklonost provodu.
Izvor: Večernje novosti
Komentari