Seoski turizam sve profitabilnije zanimanje u kraljevačkom kraju

Seoski turizam sve profitabilnije zanimanje u kraljevačkom kraju

Malo koji kraj u Srbiji, kao kraljevački, ima tako široke mogućnosti, raznovrsne i bogate potencijale za razvoj seoskog turizma, koji se poslednjih godina obilato koriste. Na širokom prostoru od Rudna, visoravni na 1.200 metara nadmorske visine u prirodnom parku biosfere Studenica-Golija, gde su učinjeni pionirski koraci u razvoju seoskog turizma, pa do Lopatnice i Gledića, sve brojniji gosti iz zemlje i sveta nalaze idealne uslove za odmor.

 Seoski turizam sve profitabilnije zanimanje u kraljevačkom kraju - © Milanko Danilović / Agromedia

Do pre nekoliko godina svega desetak domaćinstava u kraljevačkom kraju ozbiljno se bavilo seoskim turizmom. Na živopisnoj rudnjanskoj visoravni, o čijim se prirodnim lepotama i zdravoj klimi pisalo još pre sto godina u prvoj raglednici poslatoj iz ovog mesta, prvi promoteri u smeštaju domaćih i starnih gostiju bile su porodice Stefanović, Šekler i Sretović, u Lopatnici Biljana Milojević,u Glediću Dejan i Dragana Veljović, ostali daleko manje, uzgred uz druge poljoprivredne poslove.

Danas je, kako ističu u Turističkoj organizaciji Kraljevo, stanje u ovoj važnoj privrednoj oblasti sasvim drugačije-povoljnije za vrlo izglednim mogućnostima za još brži razvoj. Brojni kulturno istorijski spomenici velike vrednosti i značaja, kao što su: Studenica, Žiča, Pavlica, Maglić, brojne crkve oko Studenice, Gornja i Donja Savina isposnica, zatim prirodne lepote, očuvana priroda i zdrava domaća hrana, uz tradicionalno gostoprimstvo ljudi iz ovih krajeva, predstavljaju osnovne motive za dolazaka gostiju iz celog sveta.

Za tri godine broj noćenja utrostručen

Prema rečima Igora Tešića, portparola Turitičke organizacije Kraljevo, danas su 773 domaćinstva na području grada registrovana za bavljenje seoskim turizmom i to na ozbiljan način.

Seoski turizam sve profitabilnije zanimanje u kraljevačkom kraju - © Milanko Danilović / Agromedia

„Podaci s kojima raspolažemo najbolji su pokazatelj snažnog razvoja ovog vida turizma.Tako, na primer, 2015. godine, imali smo brojku od svega 235 noćenja u našim domaćinstvima, 2016-993, da bi prošle godine imali rekordan broj noćenja od 3239“, kaže Tešić. Prema njegovim rečima, uveli su paušalno plaćanje takse i poreza što je dalo odlične rezultate, a i sistem vaučera predstavljao je pun pogodak.

Pored toga, lokalna samouprava bespovratnim sredstvima, koja na godišnjem nivou iznose više od osam miliona dinara, daje značajan impuls razvoju seoskog turizma. Promotivne manifestacije kao šo su „Sajam seoskog turizma na Rudnu“ i „Dani Lopatnice“, zatim učešće turističkih poslenika na sajmovima širom zemlje kao i ovogodišnjim u Berlinu i Varšavi imali su velikog odjeka u promociji kraljevačkog kraja i privlačenju sve većeg broja gostiju.

Zahtevi i stranih i domaćih gostiju su sve veći i to i mi u Turističkoj organizaciji, a i domaćinstva koja se bave seoskim turizmom moramo da ozbiljno sagledavamo. Moramo da pratimo savremene trendove u komunikaciji, dobroj infrastrukturi i to da na pravi način kombinujemo s onim što je domaći ambijent, organska hrana,zdravo okruženje, običaji, tradicija“, navodi Tešić.


Seoski turizam sve profitabilnije zanimanje u kraljevačkom kraju - © Milanko Danilović / Agromedia

Kako sam kaže, to nisu krajnosti, već stil rada u seoskom turizmu koji mora da postane dominantan i svakodnevan u radu i ponudi.

„Verujem da su otvaranjem aerodroma „Morava“ otvorene nove velike mogućnosti za razvoj turističke privrede Kraljeva, gradova i opština u okruženju,te i seoskog turizma“, kazuje portparol kraljevačke turističke organizacije.


Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica