Zbog niskih cena sirovih proizvoda sve je više onih koji se odlučuju za preradu proizvoda i tako više zarade. Ideje su različite a prerađuju se meso, mleko, voće i povrće i dobijaju se različiti slatki i slani proizvodi.
Na Slanijijadi u Kačarevu razgovarali smo sa Starčević Oliverom, čija se firma bavi preradom mleka.
„Mi se inače bavimo otkupom i preradom mleka, svakog dana otkupljujemo i prerađujemo oko do 3 do 3,5 tone mleka. Osnovni proizvod nam je rolovani kajmak. Sve proizvode proizvodimo po receptu naših baka, ukupne količine dobijamo 15% sira i oko 3 do 4% kajmaka“, objašnjava Olivera.
Možda vas zanima
Kupci su i više nego zadovoljni a Olivera nam otkriva da ima veću tražnju nego što proizvodi i uskoro nju i njenog supruga čeka širenje kapaciteta.
„Sa ovim poslom počeli smo pre 8 godina sa 200 litara da bi danas došli do 3,5 tona mleka“, rekla nam je Olivera.
Da je prerada proizvoda sve popularnija kod nas, zabeležili smo i na Sajmu turizma u Beogradu. Suzana Veljović iz Blaca sa svojom porodicom bavi se proizvodnjom i preradom voća i povrća. Kada je u pitanju voće tu dominira šljiva sorte Stenlej koju prerađuju u slatko.
Proizvodnja domaćih proizvoda ključ razvoja seoskog turizma
„U pitanju je porodična proizvodnja, na tradicionalni način, svi proizvodi se održavaju pasterizacijom i time garantujemo dobar kvalitet proizvoda. Oko 60% sirovine imamo na našim plantažama, a gajimo višnju, šljivu i aroniju.“
Na ideju su došli, jer su hteli da proizvode sve što je potrebno jednoj porodici, a sa druge strane savremena žena nema toliko slobodnog vremena za pripremu svih tradiconalnih proizvoda. Proizvode slatka, razne vrste džemova ali i ajvar, paprike u medu i matični sok od aronije.
„Matični sok je kap iz voća, a proizvodi se ceđenjem u hidropresi, a tako dobijen sok se pasterizuje. Tu nema šećera ni aditiva i služi kao lek“, objasnila je Suzana.
Za sve one koji se dvoume da li da krenu sa preradom proizvoda, Suzana poručuje da nije lako na početku, ali ne treba dozvoliti da prodaju sirovine za mali novac, a gotovim proizvodom i formiranjem brenda postoji mogućnost za veću zaradu.
Sagovornici:
Olivera Starčević, Zlatibor
Suzana Veljović, Blace
Komentari