Brend “leskovački roštilj” toliko je popularan da za njega znaju i deca u obdaništu, te kako ga “bije” dobar glas, na svakom drugom ćošku širom Srbije na izlozima ćevabdžinica diče se da je leskovački baš i taj. No, od 1. novembra više neće biti šale, specijaliteti sa roštilja biće i zvanično zaštićeni i brendirani, a pojedini majstori moraće da brišu table.
“Više niko neće moći da koristi naziv leskovački roštilj posle 1. novembra ukoliko ne dobije dozvolu, odnosno ne dobije sertifikacioni žig koji Komora Srbije treba da dobije posle 1. novembra i završetka ovog za nas značajnog projekta”, rekao je Goran Jović iz Privredne komore za Jablanički i Pčinjski okrug.
Možda vas zanima
Da li nam preti nestašica ajvara?
28/08/2020
Leskovački specijaliteti sa roštilja su zaštićeni i brendirani, što je rezultat projekta Bugarsko-srpski gurmanski voz, koji je sufinansirala Evropska unija, a Privredna komora Srbije će prvi put postati nosilac zaštitnog znaka – odnosno žiga.
Reč je o projektu privrednih komora iz Leskovca i bugarskog grada Vrace, koji je trajao proteklih 13 meseci, a leskovačke đakonije su standardizovane i zaštićene posle roštilj-mesa. Sa druge strane, brendiran je bugarski hleb od spelte.
“Bugarsko-srpski voz ovde ne staje. Nastavljamo zajednički da radimo i sarađujemo kako bismo promovisali zajedno na pravi način naše proizvode”, zaključuje Ilijana Filipova iz Privredne komore Vrace iz Bugarske.
Pored leskovačkog u Srbiji i regionu veoma su popularni i banjalučki, novopazarski, sarajevski i naravno bugarski ćevap.
Izvor: Tanjug
Komentari