Kompanija „Agromarket“ iz Kragujevca je u četvrtak, 21. jula, organizovala tradicionalne Dane polja u Beloj Crkvi. S obzirom na to da je glavna tema bio savremen voćnjak pod jabukama, gosti su bili dobri i poznati voćari iz raznih krajeva naše zemlje, ali i iz inostranstva.
Dragan Đorđević iz marketing službe kompanije „Agromarket“ objasnio nam je s kojim ciljem se održavaju ovi Dani polja i kakvu korist mogu da imaju za voćare u Srbiji.
Možda vas zanima
Da li nam preti nestašica ajvara?
28/08/2020
„U godini u kojoj ‘Agromarket’ obeležava 25 godina poslovanja i u kojoj su ljudi verovatno očekivali grandioznu proslavu Dana polja početkom juna, mi smo se opredelili za drugačiju opciju. Naime, želeli smo da ovde okupimo ljude koji se profesionalno bave voćarstvom, koji žele da unaprede svoju proizvodnju i one koji će u svoje krajeve da prenesu priču o južnom Banatu i ‘Agromarketovim’ voćnjacima u ovom kraju“, rekao je Đorđević.
Tehnologija za proizvodnju sadnog materijala u ovom voćnjaku jedinstvena je u našoj zemlji. Nju su „Agromarketovi“ stručnjaci, kažu, preuzeli od kolega iz Italije.
„Cilj svakog dobrog učenika je da prevaziđe svog profesora. Mislim da smo mi u tom celokupnom procesu, od semena do plodova jabuke, uspeli. Inače, dobar kvalitet sadnog materijala i ovakav način proizvodnje omogućuje da proizvođač bira da li će mu jabuke roditi u prvoj, drugoj ili trećoj godini nakon sadnje“, dodaje on.
Ništa manje važan korak ka dobrom rodu jabuka je i pravilna i kvalitetna zaštita. „Agromarket“ se i na ovom polju odavno pokazao kao jedan od lidera.
„‘Agromarket’ kao većinski vlasnik PIK-a Južni Banat trudi se da i iz saradnje sa multinacionalnim kompanijama, ali i šireći svoju priču, na primer otvaranjem proizvodnog pogona za formulaciju pesticida u Bačkom Petrovcu, našoj ponudi doda nove preparate sa različitim mehanizmima delovanja. Takvi su proizvodi iz porodice Luna, Expirience i Sensation. Imamo i insekticide nove generacije koji mogu da odgovore na pritisak štetočina i mnoge druge proizvode“, ističe Dragan Đorđević.
Cilj svakog dobrog učenika je da prevaziđe svog profesora.
Naravno, za kvalitetne jabuke, koje zadovoljavaju zahteve i domaćeg i probirljivog stranog tržišta, veoma je važna i dobra i pravilna ishrana.
„Fitofert, sektor za đubrivo, najmlađi je u kompaniji ‘Agromarket’. Mi se u Fitofertu trudimo da što savremenije ispratimo sve što se dešava u nauci, ali i da to primenimo. Na sreću, imamo ovaj voćnjak u kojem možemo da isprobamo sve naše preparate i tako pokažemo ljudima šta sve uz pomoć njih može da se dobije“, objasnila nam je Bojana Stanković iz kompanije „Agromarket“.
„Nije da se hvalimo, ali u ovom voćnjaku su već rađena po 2 do 3 proreda. Uz to, kao što možete da primetite, svi ovi plodovi su već krupnoće prve klase. To je sve zahvaljujući našim preparatima, a među njima ću izdvojiti samo one koji su trenutno najviše u eksploataciji. To su preparati Humiflex, koji utiče na propustivost korena, oplemenjivanje zemljišta i stvaranje mikroorganizama koji pomažu biljci da usvoji sve elemente i prevede ih iz nepristupačnih u pristupačne“, dodaje ona.
„Takođe, tu je i Bioflex, koji se sastoji iz aminokiselina dobijenih iz ekstrakta algi. On je primenjivan ovde na temperaturi -4,9 i skoro da nije bilo izmrzavanja. Pored njega imamo i Aminoflex, koji pomaže biljkama da prevaziđu stresne situacije. Podsetila bih da su biljke živa stvorenja. Kada nemaju dovoljno aminokiselina, ne mogu da pravilno stvaraju plodove. Kada im njih dodamo, one mogu da nastave da se dobro i uspešno razvijaju“, zaključila je Bojana.
Sagovornici:
Dragan Đorđević, marketing služba „Agromarket“
Bojana Stanković, „Agromarket“
Komentari