Protekle nedelje održan je prvi specijalizovani sajam voćarstva, vinogradarstva i povrtarstva – Agro Belgrade 2020. Ovaj sajam ima za cilj da okupi najvažnije kompanije iz oblasti voćarstva, vinogradarstva, povrtarstva, kao i većinu poljoprivrednih zadruga iz Srbije. Sajamski deo je rezervisan za preko 1.000 izlagača, uključujući najveće svetske kompanije, dok će se prateći konferencijski programi i okrugli stolovi baviti aktuelnim izazovima, kao što su primena savremenih tehnoloških rešenja u poljoprivredi, organska proizvodnja, EU politike u poljoprivredi i uticaji klimatskih promena na proizvodnju hrane.
Razgovarali smo sa Lazarom Jovanovićem ispred kompanije Smart Watering i pitali da li postoji interesovanje za sajam.
Možda vas zanima
Da li nam preti nestašica ajvara?
28/08/2020
“Iskreno, ima interesovanja. Sajam je premašio sva naša očekivanja. Juče je bilo dosta posetilaca, danas isto, tako da sam ja prezadovoljan”, kaže Lazar.
Navodnjavanje je nešto što posebno interesuje voćare, i to precizno navodnjavanje i digitalizacija. Prema rečima Lazara, proizvođači shvataju potrebu i prednosti ove tehnologije i interesovanje je veliko.
Proizvod kompanije Smart Watering su uređaj i mobilna aplikacija za precizno navodnjavanje koji pomažu korisnicima da, uz što manje utrošenih resursa, dobiju vrhunske rezultate u voćnjaku.
Druga kompanija koju smo posetili na sajmu je Fresh Agriculture Technologies, a razgovarali smo sa Jovanom Đorđević. Njihov proizvod se dosta razlikuje u odnosu na ostale proizvode predstavljene na sajmu.
Kako Jovana kaže, njihov proizvod je zapravo aplikacija za proizvođače jabuka koja pruža dnevne preporuke za navodnjavanje, prihranu i zaštitu, a ono što je privuklo najviše pažnju jeste detekcija štetočina i bolesti na jabukama.
„Sve to funkcioniše tako što sa svojim mobilnim telefonom uslikate zaraženi deo lista, stabla ili ploda i aplikacija vam kaže koja je bolest ili štetočina u pitanju i koji je adekvatan način na koji treba da odreagujete“, objašnjava Jovana.
Za oko su nam zapali i sokovi, a saznali smo da je reč o matičnom soku od aronije, bez šećera, bez vode i bez konzervansa. Jednom rečju: bomba zdravlja u flaši. Pored toga, ova kompanija proizvodi i sušenu aroniju u kombinaciji sa drugim voćem, kao što je jabuka, i sve bez šećera.
Razgovarali smo i sa posetiocima, a neki su došli i iz drugih gradova u Srbiji, zadovoljni sa onim što su videli, a nešto se u međuvremeno i kupilo.
Komentari