U Inter Expo Centru u Sofiji u Bugarskoj održan je internacionalni sajam hrane i pića – Interfood and drink 2018. Veliki broj međunarodnih izlagača predstavio je svoje proizvode, među njima i 17 kompanija sa juga Italije.
Posetioci su imali priliku da obiđu štandove sa najsavremenijim mašinama u prehrambenoj industriji, ali i da probaju tradicionale proizvode. Veliko i važno mesto na ovoj manifestaciji zauzele su i kompanije iz italije čije učešće na sajmu je organizovala italijanska agencija za spoljnu trgovinu ICE.
Možda vas zanima
Da li nam preti nestašica ajvara?
28/08/2020
„Na ovom sajmu predstavljamo 17 kompanija sa juga Italije. Reč je o italijanskom projektu PES 2, čiji cilj je podrška izvoza italijanskih proizvoda sa juga zemlje na strano tržište. Italijani su se ovde predstavili sa širokom paletom proizvoda poput vina, kafe, različitih mlečnih proizvoda, kolača… Made in Italy je sinonim za kvalitet, svako ko kupuje italijanske proizvode kupuje kvalitet“, objasnila je Alesandra Kapobjanko, direktorka italijanske agencije za spoljnu trgovinu ICE u Sofiji.
„Iskoristili smo fond iz Evropske unije da pomognemo italijanskim kompanijama sa juga da se predstave ovde. Reč je o kompanijama iz četiri regije iz Kampanije, Apulije, Sicilije i Kalabrije. Ovde su izloženi neki od najboljih tradicionalnih italijanskih proizvoda“, rekao je gospodin Michonee iz agencije ICE.
Dino Clemente je predstavnik pete generacije čuvene italijanske kompanije Clemente koja se bavi proizvodnjom maslinovih ulja.
„Proizvodimo organsko maslinovo ulje u zaštićenoj regiji Gargano na jugu Italije. Imamo više od milion i dvesta hiljada sadnica maslina. Tajni recept našeg uspeha je strast i duga tradicija koja stoji iza ovih ulja. Ovo je porodični posao, i nije samo posao već naš ceo život. Maslinovo ulje izvozimo u zemlje regiona“, istakao je za Agromediju Dino Clemente.
Zadatak Agencije ICE je da olakša, pospeši i razvije trgovinske i poslovne veze izmedju Italije i stranih tržišta sa posebnim naglaskom na potrebe malih i srednjih preduzeća, konzorcijuma i udruženja, kao i da pospeši izvoz proizvoda i usluga “Made in Italy” širom sveta. Tim povodom organizovana je i poseta sajma za delegate iz Hrvatske, Makedonije, Srbije, Slovenije, Rumunije i Mađarske.
„Posetu sajmu nam je omogućila agencije ICE, ovom prilikom bih se zahvalio na tome. Ovo je prilika da se upoznamo sa novim, potencijalnim partnerima, kao i da obnovimo neka stara poznanstva. Meni su vrlo interesantni italijanski partneri, sa nekima već sarađujemo pa smo razgovarali o proširenju asortimana koji povlačimo od njih“, izjavio je Nemanja Mladenović iz firme SCB iz Beograda.
„Mi smo uvoznici najvećih italijanskih brendova i to vina, maslinovog ulja, rakija, maslina i sira. Na ovakvim manifestacijama imamo priliku da osnujemo nova poslovna partnerstva, da sagledamo nove italijanske proizvode ali i kako se kreću cene, veoma nam je važno da uvek budemo u toku“, rekao je za Agromediju Tarik Sadović iz kompanije Only VIP iz Sarajeva.
Internacionalni sajam hrane i pića u Sofiji posetilo je više od 14.000 ljudi. Za delegate iz regiona ovo je bila retka prilika da se sretnu sa partnerima iz Italije, uspostave nove ili učvrste već postojeće poslovne kontakte i saradnje.
Italijani otkrivaju tajne uspeha u poljoprivredi
Sagovornici:
Alesandra Kapobjanko, direktor agencije ICE u Sofiji
Cristiano Michonne, ICE
Dino Clemente, Olearia Clemente
Nemanja Mladenović, SCB Beograd
Tarik Sadović, Only VIP, Sarajevo
Komentari