Područje Jugoistočne Evrope postaje sve perspektivije za proizvodnju voća i povrća. Ovo je bila osnovna tema na Fruitnet forumu za Jugoistočnu Evopu koji je održan protekle nedelje u Beogradu. Posetioci foruma mogli su da čuju i razmene iskustva o aktuelnim trendovima, težnjama, strategijama, ali i o potencijalnim tržištima za izvoz ovih kultura.
Pored izvoza voća u Rusiju, na forumu su istaknuti i veliki potencijali Jugoistočne Evrope za izvoz ovih kultura i na druga strana tržišta.
Možda vas zanima
Da li nam preti nestašica ajvara?
28/08/2020
Ipak, kako bi bili što uspšeniji, oni koji imaju u planu ili se već bave izvozom proizvoda, pre svega moraju biti dobro informisani.
Na svakom tržištu važe različita pravila, postoje određeni zahtevi koje treba ispuniti, kao i trendove koje je poželjno pratiti.
“U svom izlaganju govorio sam o razlikama između zahteva i trendova. U zahteve spadaju, niz dobrih poljoprivrednih standarda, ekološka svesnost, higijena, društveni prokoli koji su potrebni da bi se pristupilo drugim tržištima. Sa druge strane trendovi, mogu biti prilika koju možete iskoristiti, kako bi ste uvećali svoje prihode. Trendovi mogu biti organska hrana, iseckana hrana i podizanje svesnosti o hrani. Znači postoje dve stvari zahtevi koje morate da ispunite i trendove koji predstavlju priliku za ekploataciju tržišta”, objanjava
Svi poljoprivredni proizvođači u Srbiji trebalo bi da teže visokom kvalitetu proizvoda, kao i da dobijaju sertifikate jer ih to čini uspešnijim proizvođačima, a samim tim se mogu bolje pozicionirati na domaćem tržištu.
“Tržište organske proizvodnje raste i bolja je cena, ali pri takvoj vrsti proizvodnje manji su prinosi, a troškovi proizvodnje mogu biti veći. Tržište organske hrane raste, u Srbiji ovo tržište nije toliko razvijeno, ali kvalitet proizvoda i uticaj na zdravlje imaće uticaj na povećanje potrošnje ovakvih proizvoda. Kao i svim zemljama u svetu potražnja za ovim proizvodima raste, a istrajnost proizvođača u ovakvoj vrsti proizvodnje zavisi od raspoloživih sredstava”, ističe
Naravno, onda kada se odlučujete koju kulturu bi trebalo gajiti, potrebno je oslušnuti i zahteve samog tržišta.
Sagovornici: dipl. inž. Julka Toskić, Agrobrand
Piet Schotel, direktor u Fruit Consultancy Europe
Veljko Jovanović, direktor Sektora poljoprivrede u Privrednoj komori Srbije
Komentari