Dragi budući dopisnici poljoprivrednog portala Agromedia,
Pripremili smo nekoliko reči za početak naše saradnje. U narednom tekstu možete proveriti šta od navedenog koristite prilikom pisanja tekstova, ali i da, ukoliko nešto ne koristite, počnete to da činite i postanete član našeg tima! Biće nam veoma drago ukoliko nam se pridružite!
Možda vas zanima
Politika privatnosti
19/02/2019
Agromedia traži Social Media Manager-a
02/07/2018
Teme kojima se bavi poljoprivredni portal Agromedia:
Za svaki sajt je veoma važno da postoji svest o tome kome su tekstovi koji se objavljuju namenjeni. Tako je i sa poljoprivrednim portalom Agromedia. Zato je bitno da tekstovi koji se nalaze na ovom poljoprivrednom portalu budu namenjeni poljoprivrednicima, onima koji to tek žele da postanu, svima koji imaju baštu, okućnicu, vrt ili bilo kakvo parče zemlje koje obrađuju, ali i onima koji žele da saznaju kako se na selu živi i radi, da nauče da kuvaju specifična jela koja domaćice u Srbiji pripremaju, upoznaju običaje iz različitih krajeva zemlje ili budućnost poljoprivrede u Srbiji.
Naravno, dobrodošli su da ga posete i svi oni koji žele da saznaju koje se to nove tehnologije primenjuju u poljoprivrednoj proizvodnji, ali i koji zakoni i odluke utiču na razvoj te privredne grane, kao i koje su najnovije vesti iz sveta poljoprivrede.
Kako bi bilo lakše snaći se u moru mogućih tema podelili smo ih na:
- AGROTEME – ratarstvo, stočarstvo, voćarstvo, povrtarstvo, vinogradarstvo, ukrasno i lekovito bilje, ribarstvo, šumarstvo, pčelarstvo, prehrambena industrija, organska proizvodnja, mehanizacija, zaštita bilja i kretanje cena;
- ŽIVOT NA SELU – seoski turizam, tradicionalni recepti, mladi u poljoprivredi, običaji, priče sa sela;
- VESTI i
- BLOG.
Kao što vidite postoji veliki broj tema i raznovrsne su. Sigurni smo da već na osnovu navedenog znate o čemu biste pisali.
S obzirom na to da izbor teme nije jedina stvar na koju poljoprivredni portal Agromedia obraća pažnju predstavićemo stavku po stavku sve što nam je veoma važno, kako biste tačno znali kakve dopisnike tražimo, kao i da li Vi želite da sarađujete sa nama.
Šta poljoprivredni portal Agromedia traži od teksta?
- informaciju
- zanimljivost
- savet
- obaveštenje
- najavu događaja
- priče o životu na selu
- jasnost
- preciznost
- dinamičnost
- aktuelnost (ukoliko je moguće)
- proverene informacije
- da bude pisan novinarskim stilom izražavanja (tražimo vesti, izveštaje, intervjue, reportaže, crtice, feljtone, članke, kritike, profile, komentare…)
- i najvažnije – da je tekst u skladu sa tematikom koju obrađuje poljoprivredni portal Agromedia
- i još jedna najvažnija stvar (znamo da preterujemo jer ne mogu dve stvari biti najvažnije), a to su tri stvari:
- da se prilikom pisanja teksta poštuju pravopisna pravila,
- da se poštuju gramatička pravila,
- da se poštuju pravila logike,
- i najvažnija od svih najvažnijih stvari – NE KOPIRAJTE TUĐE TEKSTOVE! Jer to je početak kraja bilo kakve saradnje sa poljoprivrednim portalom Agromedia.
Kako pisati tekst za poljoprivredni portal Agromedia (opšte smernice):
Kada je reč o opštim tekstovima na različite teme bitno je da članak počne uvodom, nastavlja se imajući jasnu strukturu i završava standardnim dodacima poput spiska izvora i srodnih članaka.
Dobri članci počinju kratkim vodećim odeljkom koji uvodi u temu, a o vodećim odeljcima se raspravlja sa više detalja dalje u članku.
Radi lakšeg čitanja pasusi bi trebalo da budu dovoljno kratki, ne duži od pet redova, ali je potrebno imati u vidu da moraju imati razvijenu i završenu misao.
Napišite članak da bude pristupačan i razumljiv što većem broju ljudi. Pretpostavite da posetioci portala čitaju opšti članak kako bi nešto naučili.
Navedite činjenice koje Vama mogu biti očigledne, ali nisu nužno očigledne i čitaocu. Takođe, kroz tekst, gde je to potrebno, podsetite na neki događaj ili tekst i slično, na ono što je prethodilo ili je uzrok tome o čemu šta sada pišete.
Pišite jednostavnim, razumljivim jezikom! Takav način pisanja čini tekst pristupačnim i ne zamara čitaoca. Ali jezik kojim se piše tekst ne sme da bude banalan ni trivijalan. Neka tekst bude čitljiv!
Poljoprivredni portal Agromedia kaže NE:
- površnosti
- neproverenim informacijama
- nepismenosti.
Na kraju je, naravno, potrebno navesti izvore, potpisati se kao autor teksta, ali i navesti izvor ili autora fotografija koje prate tekst (najbolje je da je fotografija u Vašem vlasništvu).
Kako uspešno pisati tekst za Agromedia poljoprivredni portal:
Pored ranije navedenih opštih smernica važno nam je da naslov i podnaslovi, kad god je to moguće, sadrže ključnu reč iz teksta (baš zato smo i koristili poljoprivredni portal Agromedia u naslovu i podnaslovima). Uz to naslov je potrebno da bude primamljiv čitaocu, zanimljiv, ali ne predugačak (i Vama je privukao pažnju naš naslov, zar ne?).
Podnaslovi moraju biti precizno definisani kako bi čitalac znao šta da očekuje u daljem tekstu (ako je moguće da uz to budu i zanimljivi, tim bolje).
Razbijajte velike blokove teksta na manje, logične celine. Do pet redova teksta sasvim je dovoljno, a radi dinamičnosti imajte na umu da čak i samo jedna rečenica može biti pasus. Čitanje tekstova na internetu tako činite lakšim, a preglednost teksta zadržava čitaoca na njemu.
Dužina teksta koju traži poljoprivredni portal Agromedia:
Dužina teksta, naravno, zavisi od teme koja se obrađuje, ali trebalo bi da bude između 2.000 i 6.000 karaktera (ukoliko tema zahteva nešto duži tekst, sigurni smo da ćemo se oko toga dogovoriti). Ipak, ovo je internet i tekst ne treba da bude predugačak, jer niko neće imati vremena da ga čita koliko god da je tema interesantna i relevantna.
Lid na poljoprivrednom portalu Agromedia:
- Lid bi trebalo da sadrži nekoliko rečenica koje čitaoca uvode u članak i koje kratko i precizno opisuju šta se u tekstu nalazi. Bitno je, koliko je moguće, napisati interesantan lid, koji će privući pažnju čitaoca da pročita ceo tekst, ali i sadržati ključne reči. Takav lid je veoma deskriptivan (ukoliko je u pitanju opšti, informativni, enciklopedijski tekst, tada postaviti definiciju), a u suštini često izgleda kao vest, mada je moguće da bude izdvojen i iz samog daljeg teksta.
- Prilikom pisanja produžene vesti, lid bi trebalo da odgovori barem na pitanja: ko, šta, kada, gde i zašto, jer bi trebalo da objasni šta se dogodilo i zbog čega je vest važna (dalje može slediti i kako). Koristiti princip obrnute piramide (najvažnije na početku, interesantne činjenice i detalji u telu članka, a najmanje važna informacija na kraju teksta).
- Pružite čitaocu razlog da pročita tekst do kraja.
I na kraju, u celom tekstu pametno koristite ključne reči.
Da li ste Vi novi dopisnik poljoprivrednog portala Agromedia?
Došli ste do kraja ovog teksta i otkrili ste da u potpunosti ispunjavate ono što Agromedia poljoprivredni portal traži od svojih saradnika i dopisnika?
Ukoliko smatrate da smo previše detaljisali u ovom tekstu jer Vi već sve navedeno primenjujete, u pravu ste, jesmo. To je zato što smo sigurni u to da ste baš Vi pravi kandidat za dopisnika poljoprivrednog portala Agromedia ukoliko Vam je ovaj tekst bio dosadan, prepun detaljnih informacija za koje smatrate da je uvek potrebno primenjivati prilikom pisanja tekstova i da ništa novo niste naučili. U tom slučaju molimo Vas da nam se odmah javite na mejl redakcija@agromedia.rs pošaljete Vašu biografiju i nekoliko tekstova koja su već negde objavljivana.
Veoma nam je drago! Čekamo Vas da se pridružite našem timu!
Komentari