Poljoprivreda je strateška grana privrede svakog društva jer snadbeva stanovništvo hranom.Put poljoprivrednih proizvoda od njive do trpeze nekada je dalek, a zbog velikog broja posrednika dešava se da je kvalitet hrane lošiji.
Kupci svuda u svetu sve više pridaju značaja garanciji kvaliteta proizvoda, geografskom poreklu,kao i samoj bezbednosti proizvoda.Upravo je to šansa malih proizvođača koji su zadnjih decenija počeli da gube tržišnu bitku sa velikim trgovinskim lancima. Brendiranje poljoprivrednih proizvoda kao i prerada dodaje vrednost proizvodima a potrošačima obezbeđuje konzumaciju proizvoda određenog geografskog područja, proizvedene na način koji žele, a čiju su cenu spremni da plate.
Možda vas zanima
Potrošači žele da je zdravo, proizvođači da su prepoznatljivi
Prehrambeni brend potrošačima obezbeđuje zdravu, organsku, lokalnu hranu a samom proizvođaču, ukoliko je posvećen brendu, prepoznatljivost, reputaciju kao i ekskluzivnost. Promenom načina života, javio se manjak svežih poljoprivrednih proizvoda na tržištu pa je i njihova cena porasla zbog retkosti. Takođe, ukus ljudi se menja i sve više je okrenut kvalitetu i sigurnosti proizvoda.
Organski proizvodi prednjače pri brendiranju
Organski proizvodi koji su savremenim potrošačima garant zdrave, ispravne hrane, prednjače u brendiranju. To je hrana koja se proizvodi bez ili sa minimumom hemijskih sredstava sa optimalnim korišćenjem prirodnih resursa.
Proizvodi sa zaštićenim geografskim poreklom se brendiraju sa ciljem da se istakne specifičnost koju ti proizvodi imaju.
Izvor:PSSS
Autor:Savetodavac za agroekonomiju Biljana Janjić
Komentari