Saveti za brendiranje poljoprivrednih proizvoda na internetu

Saveti za brendiranje poljoprivrednih proizvoda na internetu

Brendiranje poljoprivrednog proizvoda na internetu je jedan od značajnih načina da vašu firmu i svoj proizvod predstavite krajnjoj publici. Brendiranje podrazumeva prenošenje željene slike o proizvodu na osnovu koje kupci stvaraju konkretan utisak o proizvodu, a to se postiže kroz efikasnu komunikaciju sa krajnjim potrošačima. 

Saveti za brendiranje poljoprivrednh proizvoda @AGROmedia

Tehnike brendiranja se ne razlikuju mnogo od onih koje su se koristile u prošlosti, ali se razlikuje sam pristup, način razmišljanja i dostupni kanali komunikacije. Savremeno doba napretka tehnologije donosi jako puno dostupnih kanala za predstavljanje vašeg brenda, a internet kao globalni virtuelni prostor predstavlja jedan od njih.

Brend firme je slika kojom se predstavljate krajnjoj publici kao i slika kojom sebe kao vlasnika i/ili menadžera. Jako je važno vaš brend ostavi pozitivan utisak, a internet pruža beskrajno mnogo mogućnosti za to.

Šta je brend?

Brend nije samo prepoznatljivo ime i logo po kome će vas potrošači prepoznavati već mnogo više od toga. Zapravo, brend je emocija koju potrošač oseti kada pomisli na vaš proizvod, odnosno koju doživi onda kada ostvari interakciju sa vašim proizvodom.

Izgradnja brenda nije lak posao i zahteva dugoročno strateško planiranje. Da biste uspešno predstavili svoj proizvod na tržištu morate prvo znati ko je vaša ciljna publika, odnosno ko su ljudi koji kupuju slične proizvode vašima. Takođe, jako je važno da definišete ciljeve koje želite da postignete kako biste uspešno brendirali vaš proizvod.

Na koji način proizvod može da pomogne kupcu, kako podmiruje potrebe kupaca, koje vrednosti pruža i koje su njegove prednosti, a ako je hrana ili piće u pitanju kakav osećaj stvara kada se konzumira i slično – ovo su pitanja na koja morate imati odgovore, kako biste svojim potencijalnim kupcima na pravi način prikazali sve prednosti vašeg proizvoda.

Brendiranje na internetu može biti veoma korisno za vas recimo ako se bavite uzgojem biljaka koje se koriste kao sastojci u proizvodnji prirodnih krema i kozmetičkih preparata.

Uzmimo za primer da se bavite uzgojem badema, za čiji su uspešan prinos presudni plodno zemljište i visoke temperature. Pored toga što je jestiv on se koristi i u prirodnoj kozmetici za proizvodnju brojnih proizvoda: šampona, sapuna, zatim losiona za telo, kao i prirodnih krema protiv bora na licu.


Proizvodnja badema @ Pixabay

Značaj brendiranja poljoprivrednih proizvoda

Poljoprivreda kao osnovna privredna delatnost je veoma važna jer pruža mnogo mogućnosti i potencijala, naročito kada je u pitanju organska proizvodnja hrane i pića. Zbog toga je brendiranje poljoprivrednog proizvoda na tržištu veoma značajno jer ima za cilj osvajanje novih tržišta i povećanje prodaje.

Brendiranje u poljoprivredi je veoma značajno, gledano iz mnogih drugih aspekata, a zdrav način života, razvoj turizma i promocija naše zemlje su samo nekoliko dobrih razloga. Naša zemlja bogata je prirodnim lepotama, a mnogi predeli su netaknuti biser prirode. Ukoliko se bavite proizvodnjom hrane, brendiranje proizvoda je veoma značajno za razvoj turizma a time on dobija dodatnu vrednost zbog očuvanja tradicije.


Nema mnogo razlike kada je u pitanju brendiranje običnog proizvoda ili usluge i brendiranja poljoprvrednog proizvoda, bilo da se građenje identiteta vrši preko interneta, televizije, štampanim promotivnim materijalima ili preko nekog drugog medija. Glavni cilj je da poljoprivredni proizvod postane prepoznatljiv na tržištu. Razlika je u kanalima komunikacije, odnosno u ovom slučaju je internet glavni kanal koji kupcima prenosi informacije o proizvodu.

Zašto je važan logo za poljoprivredni proizvod

Logo je prva stvar koja vam pada na pamet kada je u pitanju izgradnja brenda. I to jeste sa dobrim razlogom, zato što je izrada logoa prvi korak za kreiranje vizuelnog identiteta na internetu, u ovom slučaju za brendiranje vašeg poljoprivrednog proizvoda. Logo je vizuelni prikaz biznisa kojim se bavite i koristi se za promovisanje brenda.


Idealan logo mora biti jedinstven, prepoznatljiv, da se lako pamti i mora se razlikovati od svoje konkurencije. Sve ovo je jako važno jer će dobar logo izazvati interesovanje potencijalnih kupaca i podstaknuti ih da kupe proizvod od vas.

Izrada sajta

Da bi vaše poslovanje i brendiranje na internetu bilo uspešno vrlo je važno da imate svoj websajt. Izrada sajta i kvalitetna prezentacija na internetu je bitna jer preko svog online medija možete posetiocima pružiti sve važne informacije o prozvodima. Velika prednost interneta je i ta što na internetu ne postoji radno vreme, već su sajtovi i prodavnice uvek dostupni, a to je najbolji način da jeftino dođete do što većeg broja potencijalnih kupaca.

Prodaja proizvoda @AGROmedia

Možete imati stranice sa proizvodima i uslugama, možete dodavati slike, opisivati sve proizvode i na taj način davati jako vredne informacije vašim posetiocima, potencijalnim kupcima. Oni se mogu nalaziti u nekom drugom gradu, pa čak i u drugoj državi.

Cilj sajta nije samo da proda proizvode, već da informiše posetioce i izgradi njihovo poverenje. Za uzvrat, oni će se vremenom pretvoriti u vaše lojalne kupce. Ukoliko posetioci na sajtu pronađu prozvod koji im treba i pri svakoj poseti saznaju nešto novo ili zanimljivo, time što ste im dali vredne informacije izgradili ste njihovo poverenje i velike su šanse da ćete ih zadržati i konvertovati u kupce.

Kreiranje i tekstualnih i video sadržaja

Brendiranje proizvoda na internetu ima još jednu veliku prednost, a to je kreiranje sadržaja koji posetiocima zapravo daje vrednost. Kvalitetan sadržaj je od izuzetnog značaja za izgradnju vaše reputacije, jer informacije koje plasirate grade poverenje o vama. Jako je važno da radite na izgradnji poverenja sa vašim potencijalnim kupcima, jer to vam svakako može pomoći da izgradite pozitivnu reputaciju brenda.

Prilagođen sadržaj je odličan način da upoznate svoje potencijalne kupce i da izgradite odnos sa njima. Zanimljiv i edukativan sadržaj će vam pomoći da izgradite poverenje, jer je on taj koji treba da ih ubedi i podstakne ih da preduzmu akciju.

Sadržaj možete plasirati kroz tekstove, odnosno blog postove, zatim slike, ali i kroz video materijale.

Video sadržaj sve više dobija na značaju, kako zbog brzog napretka tehnologije tako i zbog velike ekspanzije digitalnog marketinga. Ovo je vrlo popularan način za kreiranje zanimljivog i interaktivnog sadržaja koji doprinosi uspešnom brendiranju poljoprivrednog proizvoda na internetu.

Zato su nezaobilazne poljoprivredne emisije kao što je “Svet poljoprivrede”, gde zajedno sa ekspertima za poljoprivdredu sublimirate dodatu vrednost vaših proizvoda i usluga, a te iste video materijale u daljem radu možete koristiti na naslovnoj strani vašeg sajta ili online prodavnice.

Video sadržaj postaje potpuni trend i kada je u pitanju kreiranje sadržaja za marketing na društvenim mrežama jer pomaže da brže i lakše prodate proizvode preko interneta.

Društvene mreže za brendiranje poljoprivredog proizvoda

Da li znate da danas skoro svaki biznis koristi društvene mreže za promociju svojih proizvoda na internetu?

Marketing na društvenim mrežama povećava vidljivost na internetu, što je veoma važno kada je u pitanju brendiranje. Društvene mreže su zapravo jedna od najbrže rastućih industruija u svetu, zbog čega ih svi koriste.

Prodaja preko interneta @Pixabay

Prisutnost na socijalnim mrežama je vrlo važna ako želite da uspešno brendirate svoj poljoprivredni proizvod na internetu. I vaši kupci su na internetu, takođe na društvenim mrežama, što je više nego dovoljan razlog da ih koristite.

Najpoznatija i najveća društvena mreža je Facebook, a pored nje postoje i mnoge druge. Najpoznatije su Instagram, Twiter, Linkedln, Pinterest i ostale, a koju od njih ćete aktivno koristiti zavisi od proizvoda koje nudite i naravno od vaših kupaca. Svoj sadržaj je najbolje da plasirate na mrežama koje posećuju vaši potencijalni kupci.

Društvene mreže vam daju mogućnost da se bolje povežete sa svojom publikom jer su interaktivne i podstiču komunikaciju. Na njima možete objavljivati kompletan sadržaj sa vašeg sajta, zatim fotografije, video materijal, zanimljivosti i edukativne informacije koji možda nemaju direktne veze sa vašim proizvodima, ali povećavaju vrednost koju nudite.

Takođe, jako je važno da redovno objavljujete svoj sadržaj kako publika ne bi zaboravila na vas. Sve ove aktivnosti su u cilju bolje promocije i uspešnog brendiranja proizvoda na internetu.

Plaćeno oglašavanje

Spomenuli smo već da su društvene mreže jedan od najznačajnih aspekata digitalnog marketinga zato što pružaju neverovatne prednosti u pogledu dovođenja novih kupaca. Plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama je najjednostavniji način da se uz minimalne troškove poveća prodaja.

Oglašavanje preko društvenih mreža povećava prepoznatljivost brenda jer omogućava da za kratko vreme veliki broj ljudi sazna za vas i vaš proizvod. Ono se pokazalo kao jako dobra opcija i za mnoge početnike u poslovanju, naročito u situacijama kada se počinje sa izgradnjom brenda i osvajanjem tržišta.

Društvene mreže pružaju mogućnost oglašavanja na internetu u pogledu pronalaženja idealnih i pravih kupaca, zbog čega je to danas najisplatljiviji način oglašavanja. Kreiranje naloga je besplatno, a najbolja stvar kod pravljenja reklama je ta što imate mogućnosti da sami napravite svoju reklamu, tj. oglas.

To znači da sami određujete svoj budžet, kao i sadržaj koji će biti reklamiran. Sami birate kojim kupcima ćete se obratiti i na koji način ćete im se se predstviti. Svoju ciljnu grupu odnosno idealnog kupca možete birati po interesovanjima, po godinama, po polu, zatim po gradovima u kojima žive i još dosta toga.

Da bi ovaj profitabilan izvor bio efikasan a rezultati brzo vidljivi, one se moraju pravilno koristiti. Drugim rečima, pravilno se moraju koristiti svi resursi društvenih mreža koji su na raspolaganju.

Sadržaj na televizijskim kanalima

Tradicionalno TV oglašavanje je dugi niz godina zauzimalo prvo mesto kada je u pitanju izbor medija za oglašavanje. Ovaj model reklamiranja i promocije ne treba isključiti, ali da bi optimalno investirali budžet najbolje je odrediti prioritete.

Pokazalo se da je dobra praksa prvo uraditi brendiranje na internetu, a zatim i na ostalim medijima, odnosno na televiziji.

Vidljivost na internetu i oglašavanje na društvenim mrežama ne košta puno i svakako se isplati da pokrenete promotivne kampanje svojih proizvoda na internetu, kako biste povećali svest potrošačima i obavestili javnost da se i vaš proizvod sada nalazi na tržištu.

Prodaja poljoprivrednih proizvoda @Pixabay

Brendiranje poljoprivrednog proizvoda na internetu i na društvenim mrežama vam može pomoći da doprete do publike koja nije okrenuta klasičnim medijima, već većinu svog vremena provodi na internetu. To su uglavnom ljudi mlađih godina koji do informacija dolaze koristeći telefon za surfovanje po internetu, a dodatna prednost je ta što im u svakom trenutku možete prikazati više tipova reklama.

Kada vidljivost brendiranjem na internetu dostigne zadovoljavajući nivo i kada procenite da je puno ljudi čulo za vas, svakako dobro rešenje može biti i oglašavanje na televiziji. Sav program koji se emituje na televizijskim kanalima ima svoju ciljnu publiku, zbog čega se sadržaj kompletno prilagođava. Kao što smo već rekli, emisije koje prenose zanimljive i edukativne priloge su sa druge strane i sadržaj za društvene mreže, jer se sav materijal može koristiti i za promociju na internetu.

Da bi brendiranje poljoprivrednog proizvoda bilo dugoročno uspešno najbolje je koristiti sve raspoložive kapacitete i izvore, takozvani „omni model komunikacije“, jer se pojedini međusobno dopunjuju. Najbolje rezultate svakako možete dobiti kombinacijom televizijskih sadržaja sa mogućnostima koje pruža internet, kako bi za vaš brend čulo više ljudi.

Mogućnosti koje pruža internet su neograničene i to je jedna od najznačajnijih prednosti koje treba imati u vidu prilikom pravljenja strategije za brendiranje poljoprivrednog proizvoda.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica