Nove tehnologije donele su i mnoga pitanja na koja nema odgovora. Zbog smanjenih mogućnosti za plasman svojih poljoprivrednih proizvoda proizvođači su se okrenuli internetu. Na koji način možete prodavati proizvode preko interneta? Kako to funkcioniše? Saznajte u nastavku.
Načini prodaje preko interneta
Možda vas zanima
1. Preko internet prezentacije
Koga danas nema na internetu, on kao da ne postoji. Mnogi manji i veći proizvođači su na vreme shvatili koliko je internet važan, i postavili svoje prezentacije. Na ovim web sajtovima može se videti ponuda proizvoda, sa dodatnim informacijama o proizvodu i poručivanju. Jedan deo prezentacije je uvek posvećen i samom proizvođaču i istoriji njegove proizvodnje, kako bi se kupci bolje upoznali sa njim. Najvažnije je biti otvoren po pitanju poslovanja. Tako se stiče poverenje u proizvođače, i njegovu uslugu ili proizvode.
Kada govorimo o prodaji preko sajta, moguće je samo navesti proizvode i usluge, sa fotografijama i opisima, uz poziv da se kontaktira prodavac direktno – preko imejl adrese i broja telefona.
5 najboljih aplikacija za modernog poljoprivrednika
Primer: Galenika – Fitofarmacija
Druga opcija je da se postavi elektronska prodavnica, u kojoj bi se proizvodi prikazivali takođe uz opis i fotografiju, ali sa mogućnošću brze porudžbine bez kontaktiranja prodavca. Taj proces se odvija preko elektronske korpe u koju kupci “ubacuju” proizvode, a zatim unose podatke o plaćanju i preuzimanju (plaćanje karticom ili pozećem, isporuka brzom poštom ili lično preuzimanje).
U oba slučaja proizvodi se prodaju kupcima direktno, bez posrednika. Ulaganja za koja proizvođač mora biti spreman su pokretanje i održavanje internet prezentacije.
2. Preko internet pijace
Za prodaju preko interneta nije nužno imati svoju internet prezentaciju, već se ona može sprovesti i preko “internet pijaca”. Radi se o elektronskim prodavnicama koje su usperene na prodaju poljoprivrednih proizvoda. Funkcionišu baš kao i pijace, samo preko interneta. One na jednom mestu okupljaju i poljoprivrednike i potencijalne kupce.
Primer: Pijaca na klik
3. Preko Fejsbuka
Sa razvojem interneta pojavile su su se i društvene mreže, od kojih je najpoznatiji Fejsbuk. Kako se broj korisnika ove mreže neprekidno uvećava, mnogi su iskoristili priliku da promovišu svoje biznise i proizvode. Tako su nastale prezentacije raznih proizvođača, koje su vremenom dobijale i svoje pratioce. Proizvođač – manji ili veći, postavlja fotografije svojih proizvoda (sadnice, semena, preparati, predmeti iz domaće radinosti, med) uz opis, uz obavezne podatke kako da ga kupac kontaktira. Nije potrebno nikakvo napredno poznavanje rada na računaru, sve se može jednostavno urediti.
Savremeni poljoprivrednici se informišu i kupuju preko interneta
Prednosti prodaje preko interneta
Veliki broj ljudi svakodnevno pretražuje internet u potrazi za proizvodima koji im trebaju. Žele da poručuju brzo, direktno, u udobnosti svog doma. Pružite im baš to tako što ćete im predstaviti svoj proizvod ili uslugu tamo gde je oni traže – na internetu. Vi nećete imati troškove goriva, i raznih dažbina koje podrazumeva odlazak na pijacu, oni će dobiti ono što žele uz minimum napora. Zar to nije zadovoljstvo za obe strane? Najbolje je od svega je što dalje možete imati kontakt sa kupcima, iako on neće biti uživo.
„Pametnija“ poljoprivredna proizvodnja i niži troškovi uz moderne tehnologije
Interesuje vas kako da privučete kupce preko Fejsbuka, i prodate više nego pre? Ostavite nam svoj mejl i u narednih nekoliko dana poslaćemo vam više informacija na tu temu.
Komentari