Ukoliko žele da dospeju na tržište, proizvođači koštičavog voća moraju da ispune jedan veoma važan uslov a to je visok kvalitet plodova. A to mogu postići samo uz pomoć adekvatne primene mera zaštite. Pre svega od velike važnosti je pravilno određivanje momenta i kvalitet tretiranja, kao i dobar izbor sredstva za zaštitu bilja.
Sa povećanjem temperature došlo je i do buđenja vegetacije posebno kod breskve i nektarine pa je sada bitno da se odreguje na vreme.
Možda vas zanima
„Neka preporuka proizvođačima bila je da počnu sa fungicidnim tretmanom, fungicidima na bazi bakra. terba skrenuti pažnju onim proizvođačima koji nisu još primenili preparate na bazi bakra u breskvi i nektarini ali i u ostalom koštičavom voću bio bi sad pravi trenutak da to urade. A kada pričamo o ovim voćakama tu imamo i raznolik sortiment. Tu može doći do kretanja vegetacije u različitim stepenima. Tako da proizvođači moraju tu biti oprezni i na vreme primeniti preparate za zaštitu bilja, kako bi sprečili kovrdžavost lista breskve koja je ujedno i najveća boelst koja se javlja u ovim zasadima“, dipl. inž. Goran Jakovljević, iz kompanije Agromarket.
Osim kvalitetnih i pravovremenih tretmana, još su bitniji način i doza njihove primene. Samo adekvatnom upotrebom sredstava za zaštitu breskve i nektarine može se sačuvati rod. Evo šta preporučuje stručnjak iz kompanije Agromarket.
„Agrociram se preporučuje 3 kg/ha, to je već duži niz godina preparat koji se koristi za prevenciju kovrdžavosti lista breskve. Pored njega tu je i Syllit koji se primenju sa 2 l/ha na bazi je dodina i odlično deluje na niskim temepraturama i ima jako dobru otpornost na spiranje kišom. Preporučujemo i Fiesta sa dozom primene od 1 kg/ha“, dipl. inž. Goran Jakovljević, iz kompanije Agromarket.
Kompanija Agromarket pored već dobro poznatih pesticida i vodotopivih đubriva ove godine će u svoju ponudu dodati i novi zemljišni herbicid.
„Definitivno naša uzdanica u godinama koje dolaze je novi zemljišni herbicid koji se koristi u soji Max 51. Mi smo dobro upoznati sa činjenicom da imamo sve više rezistentnih korova, a ovo je prvi korak u antirezistentnoj strategiji. Ona može da pomogne poljoprivrednicima da gaje soju na visokom nivou“, kaže Ivan Krošlak, direktor marketinga.
Svi proizvođači u saradnji sa kompanijom Agromarket ne dobijaju samo kvalitetna sredstva za zaštitu bilja već i savete njihove stručne službe na koju mogu da se oslone u bilo kom trenutku.
Sagovornici:
dr. Ivan Krošlak, Agromarket
dipl. inž. Goran Jakovljević, Agromarket
Komentari