Počela prodaja jagode iz Kisača

Počela prodaja jagode iz Kisača

Iako nakupci na novosadskim pijacama već gotovo mesec dana govore kako prodaju domaću, kisačku jagodu, vlasnik plantaže Mihal Privizer kaže da to nije tačno, jer je u to vreme nije ni brao. Radilo se, kako objašnjava, o voću koje je uvezeno iz Turske. Berba i prodaja jagoda iz ovog kraja zvanično je počela juče.
 

Počela berba i prodaja jagode iz Kisača - © Pixabay

Privizer je put od početnika u ovoj proizvodnji do nekoga ko ima brend prepoznatljiv po kvalitetu prešao za relativno kratko vreme. Proizvodnjom jagode počeo je da se bavi pre 12 godina u želji da poveća dohodak na svom gazdinstvu koje se pre toga bavilo uglavnom ratarskom proizvodnjom.

Prvo je jagodu gajio na 10 ari, a površine su se iz godine u godinu povećavale, pa sada ovo voće proizvodi na pet hektara. Na njivama je posađena isključivo sorta džoli koja, kako se pokazalo, najviše odgovara ukusu potrošača, a istovremeno je otporna i veoma rodna. Privizer sam proizvodi rasad ovog voća, koje nakon druge berbe seli na novu parcelu.
 

Berba i prodaja jagoda iz Kisača počela je tek prethodnih dana - © Agromedia

Jagodu proizvodi po najsavremenijoj tehnologiji, odnosno na foliji ispod koje je sistem za navodnjavanje, a između redova zemlju malčira slamom. Na taj način sprečava se rast korova i dobijaju se čisti plodovi koji se lako beru. Po potrebi, ako se očekuju niske temperature, zasad pokriva agrotekstilnom folijom koja štiti sadnice od izmrzavanja.

Ove godine deo njiva pogodio je grad koji nije naneo veliku štetu. Međutim, to nije nešto što ga previše brine jer su sve parcele osigurane. Smatra da je osiguranje u ovoj proizvodnji potrebno, jer proizvođaču omogućuje da mirno spava. Napominje i da izdvajanja za tu namenu nisu prevelika, pogotovo kada se uzme u obzir da država regresira deo sredstava uloženih u osiguranje.
 

Berba i prodaja jagoda iz Kisača počela je tek prethodnih dana - © Agromedia

Privizer kaže i da je u vreme kad je počinjao da se bavi ovom proizvodnjom sadnja jagoda bila veoma popularna i svi su želeli da je gaje, slično kao sada malinu. S vremenom su na tržištu opstali samo oni koji žele da proizvode odgovorno i kvalitetno. Samim tim i uslovi za poslovanje postali su lakši i stabilniji. To najbolje pokazuje plasman s kojim nema problema. Deo jagoda ovaj proizvođač prodaje sa parcele, deo na okolnim pijacama, ali najviše izvozi u Rusiju.


Tekst je originalno objavljen u časopisu Poljoprivrednik

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica