Kako PRODATI VOĆE i druge poljoprivredne proizvode? DIREKTNA PRODAJA kao mogućnost!

Kako PRODATI VOĆE i druge poljoprivredne proizvode? DIREKTNA PRODAJA kao mogućnost!

Zaklopačka ruža je sorta kajsije slekcije Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu. Ove godine, bračni par Macura iz Grocke, putem direktne prodaje, prodao je više od 4 tone kajsije pomenute sorte. Za kontakt sa kupcima, kojima su robu isporučivali na kućni prag, koristili su viber grupe.

voće direktna prodaja

Sam naziv direktna prodaja govori o neposrednom susretu proizvođača i potrošača poljoprivrednih proizvoda. Za direktnu prodaju bitno je da se radi o proizvodima koji mogu odmah da se troše i da se potrošačima dostave u svežem stanju, kao što su npr.: voće, povrće, jaja i mleko. Danas se sve više proizvođača odlučuje za ovaj vid prodaje pri čemu im je glavni motiv siguran plasman proizvoda njihovog porodičnog gazdinstva.

Prednost ove vrste prodaje je u tome što poljoprivrednici mogu da postignu veću prodajnu cenu svojih proizvoda, nad kojima imaju neposrednu kontrolu sve dok ih ne predaju kupcima. Direktnom prodajom roba ne gubi na vrednosti, zadršavši kvalitet koji se dovodi u neposrednu vezu sa proizvođačem.

Za razliku od ugovorene prodaje preko posrednika, proizvođač nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču, u direktnom i neposrednom kontaktu.

Značaj direktne prodaje poljoprivrednih proizvoda se može sagledati kroz poverenje između proizvođača i potrošača, koje se temelji na kvalitetu proizvoda. Isto tako, potrošači se odlučuju da direktno od proizvođača kupuju domaće i zdrave proizvode, pri čemu imaju
garanciju da će proizvode konzumirati u svežem stanju.

Proizvođač, na licu mesta u direktnom kontaktu sa potrošačem, saznaje sve o vrednosti koju njegov proizvod ima za potrošača, ali i o novim mogućnostima za poslovne poduhvate u vidu razvoja novih proizvoda. Proizvođač i potrošač imaju direktan, “licem u lice” odnos, sa obostranim poštovanjem, poverenjem i razumevanjem.

Na taj način izbegavaju se posrednici, koji se najčešće rukovode zaradom, bez želje za stvaranjem nove vrednosti za potrošača i samog proizvođača.

“Na zasadu od sto stabala kajsije, ove godine ostvarili smo rod od četiri tone kajsija. Prvo smo se uhvatili za glavu, a potom smo moj muž i ja rešili da pokušamo sa direktnom prodajom. I šta smo dobili? Naši ovogodišnji kupci iskazali su nameru da od nas kajsiju kupe i naredne godine, tako da imamo obezbeđen plasman, i što je najvažnije, dobili smo porudžbine za proizvode od kajsije, prema posebnim zahtevima kupaca. Neki od njih žele džem bez šećera, neki rakiju, tako da smo u prilici da se sa ponudom prilagodimo njihovim zahtevima. Sada znamo da kupci naših proizvoda prednost daju kvalitetnoj i zdravoj hrani, po ceni koja nam obezbeđuje profit, mogućnost za nove investicije, ali i zadovoljstvo poslom kojem smo posvetili život”, kaže Vesna Macura.


Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica