U Beloj Crkvi kompanija Agromarket iz Kragujevca prošle je nedelje organizovala šeste po redu Dane polja. Na više od 1.000 hektara zemlje i čak 35 stepeni, ove Dane polja posetilo je više od 1.000 ljudi iz cele naše zemlje, ali i iz inostranstva.
U saradnji sa članicom grupe PIK Južni Banat – Bela Crkva, Agromarket je posetiocima prikazao vrhunske rezultate na svojih 230 hektara pod jabukom, 130 pod breskvom, 80 pod vinovom lozom i čak više od 500 hektara pod ratarskim kulturama.
Zaštita bilja
Dragan Đorđević iz marketing službe Agromarketa kaže: „Želimo da se sa prijateljima sa kojima drugujemo tokom cele godine, i na zimskim predavanjima i u toku vegetacije, ovde vidimo i družimo, ali i da pokušamo da im prenesemo ono što smo mi usvojili od svojih učitelja, odnosno od najrazvijenijih voćarskih regija u Italiji, Austriji, Sloveniji i da to pokušamo da preslikamo ovde u južnom Banatu. Mi smo ih sada već možda negde i nadmašili”.
Možda vas zanima
Iz svih krajeva Srbije, ali i iz mnogih inostranih zemalja, došli su voćari koji su pre svega želeli da vide kako izgleda zasad breburna koji je prošle godine rodio čak 140 tona po hektaru. Ratare su, sa druge strane, najviše zanimali herbicidni ogledi u suncokretu i kukuruzu, jer su ipak herbicidi velikim delom zaslužni za lepa i rodna polja.
Milan Sudimac iz stručne službe Agromarket kaže: „Kad je u pitanju suncokret mi smo uglavnom i preporučivali i primenjivali zemljišne herbicide Mont i Terbis, u jednoj kombinaciji, a u drugoj možda jednu najkompletniju herbicidnu kombinaciju koja se primenjuje posle setve a pre nicanja, a to je Mont, Terbis i Girasolin. Ja lično mislim da je u ovom trenutku to jedna od najboljih zemljišnih kombinacija“.
Želimo da se sa prijateljima sa kojima drugujemo tokom cele godine ovde vidimo i družimo, ali i da pokušamo da im prenesemo ono što smo mi usvojili od svojih učitelja, odnosno od najrazvijenijih voćarskih regija u Italiji, Austriji, Sloveniji i da to pokušamo da preslikamo u južnom Banatu. Mi smo ih sada već možda negde i nadmašili.
Kod kukuruza su, osim navedenih zemljišnih herbicida, Agromarketovi stručnjaci koristili i herbicide posle nicanja kukuruza, prvenstveno do petog, šestog lista, kao što su Agrodimark i Banvel u kombinaciji sa Peakom, a u kasnijim fazama, naravno, Callisto. Ipak, sudeći po onome što smo čuli od posetilaca, izgleda da su ovakvi rezultati ipak veoma teško dostižni.
Vrhunski rezultati uz pravilnu ishranu bilja
Za vrhunske rezultate na ovom velikom imanju potrebno je naravno zahvaliti i intenzivnoj tehnologiji hranjenja. Za nju su zaduženi Agromarketovi stručnjaci iz sektora ishrane bilja, koji se najviše ponose brendom FitoFert.
Goran Radovanović iz FitoFerta, kaže: „Mi sa radošću možemo da objavimo da je ovo naš poligon, eksperimentalni. Ovo je naša velika proizvodnja na kojoj obavljamo makro oglede i testiramo proizvode iz FitoFerta. Uključena je i Energy linija proizvoda, na prvom mestu Energy Bi-Flex, koji se fertigaciono primenjuje jednokratno u količini od 5 kilograma po hektaru i daje izvanredne rezultate”.
“Pored toga što je ova sezona teška, počela je nekim težim klimatskim uslovima, bilo je ovde i kasnih prolećnih mrazeva i izmrzavanja, jabuka je u solidnom kondicionom stanju. Kolege sa imanja procenjuju da će prinosi biti nešto niži, međutim, mi se nadamo da ćemo intenzivnom tehnologijom hranjenja uspeti da održimo prinose od prošle godine, ako ne čak i da ih podignemo.”
Alat za svakog majstora
Još jedan brend koji je privukao veliku pažnju na ovim danima polja je Villager, odnosno, proizvodi ove kuće namenjeni majstorima i znatlijama, ali i oni koji se koriste za uređivanje domaćinstava, bašti i vrtova.
Božidar Stoiljković iz Villagera kaže: „Što se tiče brenda Villager potrudili smo se da danas u Beloj Crkvi na Danima polja u organizaciji kompanije Agromarket, našim kupcima, kao i svaki put kada se sretnemo, predstavimo kompletan asortiman potrošnog materijala, kako za hobi korisnike, tako i za profesionalce. U našoj ponudi kupci mogu naći kompletan asortiman glava za motorne kose, kao i silkova različitih dimenzija i kvaliteta, shodno potrebi i nameni samih kupaca“.
Osim izvanrednih rezultata na šestim po redu Danima polja u Beloj Crkvi još jednom se pokazao i pozitivan rivalitet i takmičarski duh našeg naroda. Zato su ovakvi skupovi idealno mesto za druženje poljoprivrednika i razmenjivanje znanja i iskustava, a Agromarket pravi primer da i naša imanja mogu da izgedaju kao evropska, ako se primenjuje puna i pravilna agrotehnika i ako se slušaju preporuke stručnjaka.
Uz takvu praksu, Srbija bi mogla da postane veoma značajan izvoznik i voća i kvalitetnog semenskog materijala, a sigurno smo do sada svi naučili da je u ovoj zemlji zaista sve moguće.
Sagovornici:
Dragan Đorđević, marketing služba Agromarket
Milan Sudimac, stručna služba Agromarket
Goran Radovanović, FitoFert
Božidar Stoiljković, Villager
Komentari