Težak posao tokom poljoprivredne proizvodnje nije garancija da će se vaš trud i rad tokom godine isplatiti. Nažalost, u našoj zemlji često je podjednako teško i prodati plodove svoga rada. Zato smo o ovoj temi razgovarali sa još jednim predstavnikom „Delta Agrara“, sa gospođom Julkom Toskić.
Tokom 2016. godine pripremali smo mnogobrojne priloge sa stručnjacima iz kompanije „Delta Agrar“. Oni su nam u vreme raznih bolesti i štetočina na usevima govorili o pravilnoj upotrebi sredstava za zaštitu bilja. Davali su savete koji su se odnosili na tehnologiju proizvodnje kvalitetnih i zdravstveno bezbednih proizvoda. Ovoga puta, gospođa Julka Toskić iz te kompanije otkrila nam je kakav bi trebalo da bude put jabuka od plantaže do stranog kupca.
Možda vas zanima
„Interesantno je govoriti o jabukama, jer su one veoma kompleksne kada je reč o proizvodnji, ali i o plasmanu. Jednako je važno proizvesti dobar proizvod i znati kako bi on trebalo da se plasira na tržištu. Domaće tržište jabuka je toliko koliko je, pa zato, videli ste i sami, izvoz naših jabuka je u porastu. Taj trend će se verovatno nastaviti i ubuduće“, ističe Julka.
„I dalje je za nas glavno rusko tržište, kada je reč o izvozu jabuka, ali i drugog voća i povrća. Tamo imamo šansu i neki povećani prostor, s obzirom na sankcije koje su trenutno u toku. Dakle, da bi se neki proizvod, u ovom slučaju jabuka, uspešno plasirala na rusko tržište, važno je pre svega imati kvalitetnu proizvodnju, upotrebiti registrovane pesticide u odgovarajuće vreme i u pravoj dozi i voditi tokom cele godine knjigu tretmana“, dodaje ona.
U voćnjaku Delta Agrara u Čelarevu pažljivo se bira svaki plod jabuke!
„Kako biste kupcu stavili na uvid transparentnost vaše proizvodnje, obavezne su analize na ostatke pesticida i, naravno, zna se šta su pravila za svrstavanje jabuke u prvu klasu, koju kupci najviše i traže. Zato je cilj proizvesti što više jabuka u prvoj klasi i onda ih plasirati“, zaključuje Julka.
Ruski, kao i svi drugi kupci, veoma su zahtevni. Zato pri odabiru dobavljača postupaju veoma pažljivo. Stavka koja se najviše vrednuje je kvalitet, a odmah za njim je količina. Na trećem mestu nalazi se sortiment.
„Svi koji planiraju da se bave proizvodnjom jabuka, sortiment obavezno moraju da savladaju, odnosno da znaju koji su trendovi na tržištu i koje će se sorte tražiti u budućnosti. U Rusiji se još uvek najviše traže crvene sorte jabuke“, rekla je Julka.
Stavka koja se najviše vrednuje je kvalitet, a odmah za njim je količina. Na trećem mestu nalazi se sortiment.
„Ipak, ja dolazim iz kompanije koja je tom tržištu ponudila i neke druge sorte, kao što je Modi. Trenutno smo zbog sankcija jedini dobavljači te sorte. Nama je veoma drago da je ova jabuka našla put do probirljivih, zahtevnih ruskih potrošača“, ističe gospođa Toskić.
Predstavnici kompanije „Delta Agrar“ redovno prate i posećuju razne sajmove, predavanja i manifestacije širom sveta. Na njima oni žele da predstave svoje proizvode, ali i da steknu nova znanja i iskustva, koja će kasnije primeniti na poljima u Srbiji.
„Mi smo jedna od retkih kompanija koja pokušava da napravi kontinuitet kada je reč o nastupima na inostranim sajmovima. Ipak, to su idealna mesta da se ostvari direktan kontakt sa potencijalnim kupcima, da prikažete proizvod i, naravno, da ugovorite posao“, objašnjava Julka.
„Lepo je to što je zahvaljujući intenzivnim voćnjacima, kakav je naš u Čelarevu, ukupna proizvodnja jabuka u Srbiji u proteklih 5 do 10 godina skoro duplo veća, što je naravno dobro. Zato mi kao zemlja postajemo jedan zaista ozbiljan ponuđač kvalitetnih i ukusnih jabuka“, naglašava naša sagovornica.
Sagovornica:
Julka Toskić, „Delta Agrar“
Komentari