Novo, ali ne tek tako nastalo jeste aplikacija MLEKOMAP, digitalna pomoć za domaće mlekare!
Pre nekoliko godina bilo je reči o velikom poduhvatu za čiju je realizaciju tek nedavno došlo vreme. Preko društvenih mreža su ovo pokrenuli programeri iz Kragujevca i Beograda Aleksandar Džavrić i Miloš Jovanov, sa željom sa pomognu porodici Mihailović iz okoline Vrbasa, kako bi njihovo gazdinstvo preživelo trenutnu situaciju na tržištu. U pitanju je mapa seoskih domaćinstava koja prodaju MLEKO NA FLAŠU!
MLEKOMAP – prava pomoć u pravi čas!
Kada je mlekara sa kojom sarađuju više godina prestala da otkupljuje njihovo mleko, a druge mlekare nisu htele ni da ponude cenu s obzirom na velike količine jeftinog mleka u prahu koje su stigle u Republiku Srbiju iz Evropske unije, ovaj dvojac je zajedno sa kolegama pokrenuo kampanju za direktnu kupovinu mleka na farmi.
Na hiljade ljudi je čulo za tu priču, a prodaja mleka kod porodice iz okoline Vrbasa je krenula dobro, izvan svih očekivanja.
Sada su otišli korak dalje i zajedno sa Miloševim saradnicima iz njegove firme Green friends napravili Mlekomap, besplatnu veb-aplikaciju preko koje možete pronaći domaćinstva širom Srbije koja prodaju mleko „na flašu“.
Otkud ideja za MLEKOMAP?
„Bezbroj puta sam video da ljudi ne znaju da komšija koji je udaljen nekoliko kuća od njih, proizvodi i prodaje mleko. Na ovaj način ćemo interaktivno svakome da pokažemo da ima proizvođača u njihovoj blizini“, kaže Aleksandar.
„Proizvođači i njihova muka sa prodajom mleka su razlog nastanka ove mape.“
Aleksandar kaže da se proizvođači mleka prijavljuju na više načina: putem mejla ili poruka na društvenim mrežama, kao i da sami mogu da dodaju svoje gazdinstvo na platformu.
Šta je Mlekomap?
Mapa predstavlja samo okvirne informacije koje proizvođači daju, a kada nađete svog prodavca potrebno je da ga pozovete i sve se dogovorite pre kupovine.
Kupac pregleda mapu kako bi video koja lokacija mu odgovara i da li prodavac u opisu navodi da li bi dostavio mleko na adresu ili ga samo prodaje kod kuće.
Nakon što odabere gazdinstvo koje mu odgovara, kupac zove proizvođača na broj telefona i dogovaraju se oko preuzimanja i cene.
Proizvođači se prijavljuju na više načina, putem mejla ili putem poruka na društvenim mrežama, gde od njih tražimo nekoliko osnovnih podataka a imaju opciju da i sami dodaju svoje gazdinstvo na platformu. Potrebno je da imaju registrovano gazdinstvo, ali za sada se ne proverava verodostojnost unetih podataka vezanih za isto. Naglašavaju svuda da mapa predstavlja samo „okvirne“ informacije o tome šta neki proizvođač kaže o svom gazdinstvu i da je potrebno pozvati, po mogućstvu i uživo videti, pa i popričati sa prodavcima pre same kupovine. Nije bitan broj grla koje gazdinstvo poseduje, a podržava se ne samo govedarstvo, već i kozarstvo i ovčarstvo.
Po samoj prirodi mape, nema ograničenja u vidu teritorije sa koje se radi prodaja, dokle god je sama prodaja u okviru zakona države u kojoj se prodaja vrši. Potrebe u okolnim zemljama su vrlo slične kao u Srbiji, i postoji ideja da bi bilo dobro da se ideja proši što više, a možda i malo udahne života sve napuštenijim selima.
Aleksandar je prvih nekoliko godina svog života proveo u Brestoviku, selu u opštini Peć, podno Prokletija, gde je njegova porodica imala krave, konje, magarce i sitnu stoku. Nakon potpisivanja Kumanovskog sporazuma i dolaska međunarodnih trupa i takozvane OVK, pobegli su kod rodbine u Smederevo, a kada su videli da od povratka u Metohiju nema ništa, kupili su baraku sa desetak ari placa u smederevskom predgrađu.
Aplikacija MLEKOMAP kao pomoć mlekarima u problemu
„Za 24 časa od puštanja u rad imamo već 25 proizvođača na platformi, a očekujemo da će taj broj ubrzo doći do barem stotinak, kao i da ćemo bolje pokriti niški, zaječarski, pirotski i novopazarski deo Srbije“, rekao je Aleksandar, softverski inženjer koji radi u domaćoj IT firmi Quantox Technology i predaje na Quantox akademiji, a u slobodno vreme obilazi i promoviše sela i privredno nerazvijene opštine po Srbiji.
„Veoma sam ponosan i srećan kad uspem barem malo da pomognem nekome pri pronalasku posla ili opstanku proizvodnje“ (Aleksandar)
„Volim svoju zemlju i odmalena gledam kako mnoge stvari oko mene propadaju, a ja ostajem nemi, tužni posmatrač. LinkedIn i ostale društvene mreže dale su mi tu moć da barem u nekim situacijama mogu da delimično ili u potpunosti rešim probleme svojih sugrađana, i to pre svega zahvaljujući empatiji koju gaje naši sugrađani, a gde ja poslužim samo kao veza između njih“, rekao je Aleksandar na kraju Priče sa dušom. On je nedavno kupio parcelu nedaleko od Kragujevca, na kojoj je zasadio voće i gde planira izgradnju porodične kuće.
Da biste se prijavili kao proizvođač mleka ili kao kupac kliknite OVDE za više informacija o Mlekomapu.
IZVOR: Nenad Blagojević; Fotografije: ollirg06, Aleksandar Džavrić, Canva; Tekst je dozvoljeno preneti na drugi sajt uz objavu linka ka sajtu www.pricesadusom.com, mlekomap i agromedia.com. Hvala što poštujete autorska prava.
Komentari