2020. godina je bila nesvakidašnja po mnogo čemu. Tako je bila izazovna i za proizvođače domaćih proizvoda, trgovce na malo, ali i kupce. Kako bi se tržište stabilizovalo, u 2021. su se razvili brojni trendovi koji vam mogu pomoći da unapredite trgovanje voćem, povrćem, mesom, jajima i drugim domaćim proizvodima.
Tokom pandemije, veliki broj proizvođača imao je problema sa plasiranjem svojih proizvoda. Kako biste povećali prodaju domaćih proizvoda agrarni stručnjaci preporučuju da probate sledeće:
1. Razmislite o uvođenju online kupovine
Kupovina svežih, domaćih namirnica putem interneta je doživela veliki rast tokom ove i prethodne godine. I sasvim sigurno će nastaviti da se razvija. Očekuje se da će ovaj način trgovine do 2025. godine dostići više od 20% ukupne prodaje namirnica. Radi poređenja, u 2019. godini on je činio samo 3.4%.
Ipak, ovde vredi napomenuti da su kupci manje skloni kupovini sveže hrane putem interneta. Tako više od 50% ljudi znatno više sveže hrane nabavi kada ide u standardnu kupovinu. Ali, potrošači se ponašaju tako jer smatraju da imaju manji izbor prilikom online kupovine.
Mnogi trgovci i proizvođači su prepoznali priliku u ovoj situaciji, i potrudili se da kupcima ponude raznovrsniji izbor i tako se izdvoje od ostatka tržišta.
2. Osmislite jedinstvenu ambalažu
Zbog pandemije i higijene hrane, stvorila se veća potražnja za pakovanim proizvodima. Tako su brojni trgovci iskoristili priliku da putem ambalaže prezentuju svoj brend i na taj način dodatno podignu svest o svojim proizvodima kod potrošača.
Ovde imajte na umu da se pojavio problem prekomerne upotrebe plastike za pakovanja. Zato je potrebno pronaći alternativna, održiva rešenja koja će efikasno štititi proizvode, i neće loše uticati na životnu okolinu. Ovo takođe može biti prilika da se istaknete od konkurencije i ponudite neku ekološku i zanimljivu soluciju koja će privući kupce.
Možda vas zanima
3. Iskoristite rast potrošnje u lokalnim zajednicama
Pandemija je uticala na smanjenje putovanja, pa se sve više ljudi okrenulo kupovini na pijacama i radnjama u svojoj okolini. Tako je primećen rast u trgovanju u manjim sredinama, jer je većina ljudi kod kuće.
Ova situacija vam i te kako može ići u prilog. Potrudite se da komšiluk sazna za vašu ponudu i budite na svojim pijacama kako bi što više ljudi izgradilo poverenje prema vašim domaćim proizvodima i redovno vam se vraćalo.
4. Ljudi se okreće pripremi domaćih namirnica
Ove, kao i prethodne godine, porastao je broj ljudi koji svoje obroke pripremaju kod kuće. Jednostvano, ovo je nepredvidiv period, restorani su čas otvoreni, čas ne, a i hrana spremljena kod kuće je svakako jeftinija.
Tako su mnogi preduzetznici uvideli šansu da ponude kupcima već gotova kuvana jela po povoljnim cenama, koja dostavljaju na njihove adrese. Ovo je naišlo na odličan odziv i očekuje se da će se ovaj trend i nastaviti. Pa, ukoliko imate mogućnost da ponudite ovaj tip usluge – ovo je idealan trenutak za početak takvog biznisa.
5. Domaća hrana kao lek
Konzumiranje svežeg voća, povrća i organskog mesa se oduvek smatra važnim delom zdrave ishrane. Tako je tokom 2020. zabeležen rast cena limuna, lisnatog zelenog povrća, bobičastog voća…
Potrošači su i ove godine sve više tražili prirodne sveže proizvode koje povezuju sa dobrim zdravljem. Zapravo, potražnja za njima raste i do 5 puta brže od ostalih. Zato biste mogli da razmislite na koji način možete da postanete deo ove rastuće industrije. Da li će to biti proizvodnja belog i crnog luka ili nekog lekovitog bilja – izbor je na vama.
6. Sklapajte strateška partnerstva
Veliki porast online kupovine uticao je na to da proizvođači hrane više nego ikada sklapaju dogovore sa distributerima, kako bi svoje proizvode isporučili još većem broju ljudi. Sada ima mnogo načina da kupac nabavi domaće proizvode – u prodavnici, na internetu uz preuzimanje u određenoj prodavnici, isporučeno na kućnu adresu. Sve ovo će sigurno nastaviti da se razvija i tokom narednog perioda, pa je dobro da se prilagodite – otvorite online prodavnicu i razmislite o partnerstvima koja bi vam donela korist.
7. Potražnja za domaćim proizvodima neće prestati
Kupci su željni svežih i ukusnih proizvoda. Pa će oni koji se bave proizvodnjom sveže hrane i imaju nove, zanimljive ideje – imati i brojne prilike da ostvare dobar profit.
Dakle, možete početi od inovativnog predstavljanja i komuniciranja sa kupcima, ponudite neke nove proizvode kojih nema na tržištu, objavite online recepte koji se prave od vaših proizvoda, budite prisutni na društvenim mrežama…
Jednostavno – dajte kupcima proizvod i osećaj u kojem će uživati.
Komentari