14. po redu Etno sajam hrane i pića koji se tradicionalno održava u Beogradu ni ovog puta nije ostavio ravnodušnim sve gurmane i ljubitelje dobre rakije i vina. Naravno i naša ekipa je morala da sazna šta je ove godine privuklo najveću pažnju posetilaca. A na samom početku mi smo već morali da se zaljutimo.
Željko Tomašević ispred firme Hotman sosevi rekao nam je da su njegovi kupci ljubitelji ljutog ali i oni koji su početnici u istraživanju tog ukusa. Prema njegovim rečima, oni su najpre negativno nastrojeni na ljuto ali polako postaju i oni njihovi korisnici.
Možda vas zanima
Pitali smo ga da li je u našem narodu ljubav prema ljutom rasprostranjena i dobili pozitivan odgovor: „Jeste, dosta ljudi voli ljuto, čak dosta voli ekstremno ljuto, a primetili smo da žene mnogo bolje podnose ljuto. Ne znamo zašto ali je tako. I deca vole ljuto“, otkrio nam je Željko. Naša ekipa se degustacijom uverila na licu mesta u ljutinu ovih soseva, ali i u njihovo odloženo dejstvo. Zaključili smo da tolika ljutina sigurno ubija bakterije i leči bol u grlu i prehlade.
Meso i kobasice na ovakvim sajmovima naša ekipa nikada ne zaobilazi.
Bojan Vilaret, iz mesne industrije Gombit, otkrio nam je da su imali želju da se distanciraju od stereotipa na tržištu, jer po njegovom mišljenju, danas na tržištu svi rade –sve.
Njihova je želja bila da naprave drugačije proizvode, koji nisu tipični „kao što su na primer Anđela ili Sremica ili Tomos wurst kobasice, koje su prvi put u Srbiji napravljene po originalnoj austrijskoj recepturi“, objasnio nam je Bojan. Prema njegovim rečima, Anđela je kobasica lepa kao Anđela, a Sremica je kobasica – ljuta kao sremica.
A, onda smo odlučili da se zasladimo i da pitamo eksperte koliko čašica rakije nije mnogo da se popije preko dana.
Upoznali smo se sa proizvodima „Ukus ljubavi“ čiji štand nije mogao da se zaobiđe. Reč je o čokoladnim proizvodima koji se sastoji od belih i crnih čokoladnih pralina, a onda su nam otkrili da je i kutija jestiva.
„Jeste, sve je čokolada, sve je ručno iscrtavano, bez modli i šablona. Svaka kutija se radi na poseban način i svaka je unikatna. Radi se isključivo po porudžbini i svaka je visoko personalizovana. Radi se za osobu kojoj je namenjena i uvek, baš uvek je svaka posebna“, objasnila nam je Jovana Aćimović ispred firme Ukus ljubavi.
Ona nam je otkrila da sama pravi alat za oslikavanje čokoladnih kutija jer u našoj zemlji to nema gde da kupi. „Da bi mogli nešto da uradite morate da se snađete, da nabavite svoj alat ili – da ga napravite. Tako sam ja napravila četkicu koju mogu da sterilišem da bih mogla da radim sa njom na čokoladi, jer prosto, čokolada zahteva sterilne uslove, ali zato uz mnogo ljubavi – mnogo i pruža!“, objasnila nam je Jovana.
Upoznali smo se i sa Veliborom Stankovićem iz destilerije Hubert. Na sajam je došao iz Banatskog velikog sela kako bi predstavio svoje proizvode – visokokvalitetne rakije od različitih vrsta voća. Pitali smo ga da li je jedna čašica rakije ujutro dovoljna ili je potrebno još malo preko dana, a dobili smo šaljiv odgovor: „To zavisi od kapaciteta. To je do prijatnosti. Koliko ko može i koliko mu prija“. Njihove rakije su uglavnom jačine 40-42 stepena. Šljiva je najača, a ostale su do 40 stepeni.
Saznali smo i kako se pravi čuveni manastirski sir i travarica u manastiru Sukovo, nedaleko od Pirota. Razgovarali smo sa igumanom Serafom koji nam objasnio da se manastir nalazi kod same granice sa Bugarskom. Oni proizvode isključivo punomasni kravlji sir i to od 20-ak krava koje uzgaja sam manastir. Reč je o sirevima u koje se dodaju lekovite biljke, a iguman Seraf nam je rekao da pored sira proizvode i rakiju – travaricu, sa čak 26 lekovitih biljaka, kao i liker od oraha. Recept igumana je da se travarica pije tri puta dnevno.
Bilo je i onih koji sajam posećuju svake godine, kao što je to naša ekipa, a ima i onih koji ove delikatese na sajmu probaju prvi put. Bilo kako bilo, Etno sajam iz godine u godinu beleži veliki broj posetilaca koji vole i uživaju u hrani i piću. A mi se sa nekima od vas vidimo i naredne godine, na istom mestu.
Sagovornici:
Komentari