Kiseli Futoški kupus – put od kvaliteta do uspeha

Kiseli Futoški kupus – put od kvaliteta do uspeha

Inovativnost i kreativnost su veoma važne osobine koje jedan preduzetnik mora da poseduje. Porodica Ćulum već godinama kiseli Futoški kupus i osluškujući želje i potrebe kupaca pokušava da sazna šta tržište traži.

„Kroz rad smo menjali bezbroj puta ambalažu. Prilagođavali smo se tržištu, potrebama, a usput smo uvodili i neke nove proizvode. Znači, davnih dana smo krenuli samo od glavice da pakujemo, pa onda smo uvideli i da možemo ribanac, pa je došao i novi proizvod – list. Znači, to su sve proizvodi koje mi stvaramo od kiselog kupusa glavice i same glavice“, kaže Rade Ćulum.

Porodica Ćulum je na neki način zaokružila paletu proizvoda, ali tu nije kraj. I dalje usavršavaju svoju proizvodnju i dalje osmišljavaju neke nove proizvode, dolaze do novih saznanja i, što je najbitnije, i dan danas uče.

„Nismo se savladali, nismo se naučili, imamo još dosta da učimo o ovom poslu. Znači, čovek se uči dok je živ. Vi morate stalno da osluškujete tržište, stalno morate da pratite dešavanja, morate da gledate šta se kod komšije radi i sve vi to prilagođavate na vašem tržištu. Te inovacije su upravo jako neophodne“, zaključuje Rade Ćulum.

On dodaje da su kupci radoznali, da uvek žele nešto novo da upoznaju, nešto novo da probaju i da upravo iz tih razloga redovno izazivaju pažnju kupaca, sa novim proizvodima, kvalitetima i dostignućima.

„Recimo, paprika sa kupusom je bila jedne godine hit, pa su ljudi videli, svidela im se, i da ne nabrajam naše proizvode. Mi smo se trudili da dozirano, u svakom vremenskom periodu, pustimo neki novi proizvod. Imamo jako lepih proizvoda koje pripremamo u narednom periodu, godinu dana, jedan novi proizvod, koji će biti hit na ovom tržištu, ali ne želimo još da odamo tajnu, da bi bilo bolje iznenađenje i još lepše iznenađenje za naše kupce“, kaže Rade Ćulum.

Futoški kupus - © Agromedia

Marketing je veoma bitna stavka u prodaji proizvoda i to je u mnogome pomoglo pozicioniranju porodičnog gazdinstva Ćulum i tome se poklanja velika pažnja.


„Za ovih 40 godina rada, koliko se porodica Ćulum posvetila tome, sve vreme smo se družili sa medijima, izlagali na sajmovima. Zajedno sa udruženjem „Futoški kupus“, gde smo mi jedan od bitnih članova i osnivači, smo jako često nastupali na mnogobrojnim manifestacijama, počev od naše čuvene Futoške kupusijade, gde smo mi jedan od glavnih inicijatora, sponzori i tako dalje“, navodi Rade Ćulum.

On dodaje da se to jako odražavalo na njihovu prodaju, jer su ljudi shvatili da je Futoški kupus ono najbolje što bi trebalo da se konzumira.

A svima onima koji se odluče za proizvodnju kiselog kupusa ovaj preduzetnik savetuje da budu strpljivi i da postepeno osvajaju tržište.


„Evo ja sam rekao da 40 godina postojimo. Prve godine smo kiselili oko tonu i po kupusa, sada je naša proizvodnja dostigla do 1.000 tona godišnje prerađenog svežeg kupusa“, kaže Rade Ćulum.

Ipak, 40 godina nije mali period, kako sam kaže, i uspon nije bio tako brz.


„Mi smo smatrali da bi se možda moglo i brže to raditi ali, ako to jako brzo radite, puno stvari ćete da promašite, puno stvari nećete uraditi kvalitetno, puno stvari nećete bezbedno uraditi. Kako smo mi rasli, tako je rasla i naša proizvodnja. Svi koji žele da to počnu, neka probaju, neka vide, ako se nađu u tome, neka nastave. Posla ima, zaraditi se može ali treba biti jako uporan, jaku volju imati, i razmišljati na dugi niz godina da će doći rezultati“, zaključuje Rade Ćulum.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica