Kompanija Superior Seeds iz Velike Plane postoji već više od 20 godina! Poljoprivrednici je prepoznaju po paprici Slonovo uvo, a kako je nastala kompanija i šta je u stvari njeno obeležje saznajte u redovima koji slede!
Kompanija Superior najpoznatija je po paprici Slonovo uvo, slatkoj paprici, krupnih i mesnatih plodova, ajvaruši, odličnoj za pripremu ajvara i zimnice. Pored toga, ukoliko su vam potrebne sadnice voća kao što je aronija, borovnica, kupina ili seme povrća, poput paradajza, krastavca, graška, luka i kukuruza, kod njih možete pronaći sve to! I ne samo to!
Možda vas zanima
Oni koji znaju za Superior Seeds, znaju i da je to porodična kompanija koju je osnovao dr Ivo Đinović koji je iz ljubavi prema nauci i biljkama uvek raspoložen da poljoprivrednicima da neophodne savete za gajenje i tako im poboljša proizvodnju.
Kompanija Superior najpoznatija je po paprici Slonovo uvo, slatkoj paprici, krupnih i mesnatih plodova, ajvaruši, odličnoj za pripremu ajvara i zimnice.
Takav način poslovanja preneo je i na svoje sinove, Nebojšu i Gorana, kojima izlazak na teren nije stran. Ovoga puta razgovarali smo sa osnivačem kompanije o tome kako je ona nastala.
Kako je nastala kompanija Superior Seeds?
Dr Ivo Đinović priseća se početaka:
„U februaru 1993. godine registrovana je firma Superior kod poljoprivrednog suda u Požarevcu. Od tada su prošle 23 godine.“
„Najpre smo imali hibride paradajza: Kazanovu, Uragan, Maraton, pa onda kasnije papriku Slonovo uvo, Madonu, Romansu i tako smo došli danas do oko 40 sorti različitih vrsta, različitih hibrida. Svuda gde je ekonomski isplativo mi gledamo da napravimo hibrid, jer hibridi daju mnogo veće prinose od sorti.“
„Pogrešno je shvatanje kod mnogih laika, ukoliko čuje da je nešto hibrid, da je to genetički modifikovano. To nije tačno! Hibrid samo ima određene roditelje, a sorte su najčešće same sebi i majka i otac i usled inbriding depresije imaju niže prinose. Kod hibrida svaka F1 generacija ima ponovo određene roditelje za proizvodnju hibridnog semena pa onda i hibridnih biljaka.“
„Svuda je to opšte pravilo u oplemenjivanju biljaka, gde god je to ekonomski isplativo, proizvodi se hibridno seme. Tako da se danas sve više i zovu hibridne sorte, a ne hibridi.“
Zanimljivo je bilo, kroz razgovor sa dr Ivom Đinovićem, konačno saznati i kako je nastao prepoznatljiv znak kompanije Superior Seeds. Ispostavilo se da je ideja za logo došla takoreći sama od sebe!
Kako se rodila ideja o znaku Superiora?
„U ruci sam imao novine i savio sam ih“, pokazuje nam dr Ivo na primeru savijenog papira dok nam objašnjava. „Pojavilo se slovo S. Ja sam gledao u to i rekao sebi – ovo je S, a ovo je firma Superior – i onda sam dao nalog da čovek na kompjuteru to nacrta i da oboji jednu stranu plavo, u sredini da bude S belo, a druga strana crveno, i da to budu boje zastave Jugoslavije, jer u to vreme je postojala Jugoslavija i tako je nastao Superior sa simbolom S u krugu…“
Zašto se kompanija zove Superior?
Prema rečima dr Đinovića, interesantna je simbolika koja stoji iza imena kompanije Superior Seeds:
Superior je latinska reč koja u prevodu znači gornji i ona stalno nas nagoni da budemo bolji…
„Superior je latinska reč koja u prevodu znači gornji i ona nas stalno nagoni da budemo bolji od konkurencije, da ne budemo donji nego gornji, jer donji su inferiorni.“
I zato dr Ivo Đinović i kompanija Superior Seeds već decenijama stoje na raspolaganju poljoprivrednim proizvođačima, kako onima iz naše zemlje, tako i poljoprivrednicima iz inostranstva. Jer biti deo Superior porodice podrazumeva da se deli znanje koje pomaže da rezultati rada budu što bolji!
Sagovornik:
dr Ivo Đinović, kompanija Superior Seeds iz Velike Plane
Komentari