U Senti, na parceli Čile Šuranji, organizovani su Dani polja crnog luka kompanije Arum. Predstavljeno je 13 hibrida holandske kompanije Bejo Zaden, a sa uzgajivačima samo razgovarali o tome kakvi su im utisci o semenima, kao i o saradnji sa stručnjacima iz kompanije Arum.
Najpre smo razgovarali sa Čilom Šuranji, ponosnom vlasnicom zasada luka u Senti, koja se gajenjem luka bavi već punih 5 godina. Čila je na samom početku krenula sa sortama Crocket i Legend, a kasnije je u svoju proizvodnju uvrstila i sorte Sonoma i Hamilton. Čila je do sada poprilično savladala tehnologiju proizvodnje luka, mada smatra da čovek uvek ima nešto novo da nauči.
Na njenu sreću, ljudi iz kompanije Arum pružaju sjajnu podršku na svakom koraku, pa se svaki izazov sa lakoćom prevaziđe. Kako naša sagovornica tvrdi, ,,sa nama su od početka do kraja”. Na pitanje koliko je stručna podrška važna, Čila kaže: ,,Jako nam je važna. Jednostavno, ima situacija kad smo i mi neodlučni. Vidimo da je neki problem pa onda dođu oni, daju podršku i hrabrost”.
,,Mi smo prikazali 13 hibrida holandske kompanije Bejo Zaden. Arun je distributer Bejo Zadena za Srbiju. Što se tiče 11 hibrida proizvođači su mogli da vide kako se određeni hibridi ponašaju u jednoj ekstremnoj godini kao što je ova, kad imamo veliki napad bolesti i na kraju, kada imamo veliki napad Tripsa na samom kraju vegetacije”, objašnjava Milanko Gajić iz kompanije Arum.
Na pitanje kako su se različite sorte pokazale na oglednim poljima, Milanko objašnjava: ,,Svakako imamo određenih hibrida koji su tu prisutni godinama – Sonoma je već standard kvaliteta. Što se tiče Sonome, najprinosnija je ove godine, u ovom ogledu, dala preko 80 tona po hektaru. Nakon nje tu nam je Hamilton koji je savršen skladištar, čuva se duže čak od Crocket-a. Imamo neki novi rani segment tipa Venecija, to su lukovi koji završavaju ranije, imaju odličnu ljusku, pogonni su za mašinsko vađenje i to su lukovi koji prvi stižu nakon ozimih lukova”.
Inače, kompanija Arum proizvođačima nudi i uslugu skladištenja crnog luka, pa je na taj način ponuda objedinjena. Proizvođačima mnogo pomažu u pravljenju strategije: odabira pravog sortimenta u pravo vreme. ,,Naši proizvođači imaju jako dobru saradnju sa nama što se tiče odabira sortimenta, jer tržište traži da proizvođač ima 365 dana u godini luk. Kako smo mi to poslagali? Od ozimog Elementa koji je naš najprodavaniji luk koji završava u šestom mesecu tekuće godine, nakon Elementa nam dolaze rani segmenti tipa Venecije, a nakon njih dolaze nam skaldišari i lukovi sa visokim prinosom. Pre svega tip Legend, Moondance, Crocket dobro poznat i godinama prisutan, i Sonoma i Hamilton. Šta tržište traži? Ne traži se više onaj krupan luk, traže se lukovi umereni i uniformni”, tvrdi Gajić.
Kompanija mnogo ulaže u konstantnu podršku svojim proizvođačima, što je itekako važno za svakog uzgajivača. ,,Mi smo svakako 365 dana u godini sa našim proizvođačima. U zimskom periodu već pravimo neke planove od biramo tehnologiju, biramo sortiment. Proizvođačima smo na usluzi od što se kaže 24 sata. Od pomoći odabira sortimenta, đubrenja i dalje, što se tiče spremaja fungicida tretmana, tu smo 365 dana”, objašnjava Gajić.
Sponzorisana objava: Arum
Komentari