Kornišon je lako zamenljiv: Kada cena raste, potrošnja se smanjuje

Kornišon je lako zamenljiv: Kada cena raste, potrošnja se smanjuje

U studiji o konkurentnosti poljoprivrede u Srbiji koju je sprovela konsultantska kuća SEEDEV ističe se da je cena krastavaca kornišona limitirana, jer je proizvod lako zamenljiv, i da se zato mora imati cenovno konkurentan proizvod. Odnosno, da ukoliko proizvođači odluče da iz nekog razloga podignu cenu ove povrtarske kulture, potrošači će ga manje kupovati jer će moći da ga lako zamene nečim drugim.

 

Gajenje krastavca kornišona je veoma lako, ali uprkos tome proizvođači imaju problema na tržištu jer dosta zavise od potrošača. Porastom plasteničke proizvodnje i transportabilnosti proizvoda povećava se mogućnost korišćenja „saladnih“ krastavaca tokom zime na račun krastavaca kornišona.

Zato cena kornišona nije određena konkurentnošću proizvođača nego više spremnosti potrošača da kupuje proizvod po višim cenama. To znači da ukoliko je proizvodnja ispod određene cene nema problema sa prodajom, ali to ne znači da ćete moći da cenu povećate ako se zbog loše godine smanji ponuda, jer na veću cenu kupci reaguju smanjenjem potrošnje.

Kornišoni - © Pixabay

Proizvodnja krastavaca namenjenih izvozu raste kod velikih proizvođača a u sledećoj fazi bi trebala da ima značajan rast na porodičnim gazdinstvima. Krastavac kornišon za komercijalnu upotrebu se pretežno gaji u Vojvodini i u dolini reke Velike Morave. Rast poslednjih godina je podstaknut prodajom inostranim kupcima do čega je naročito došlo kod velikih vojvođanskih povrtara koji koriste platforme i brojnu unajmljenu radnu snagu.

Oni pronalaze najbolju tehnologiju gajenja i očekuje su da će širenje proizvodnje u sledećoj fazi biti na manjim površinama kod porodičnih gazdinstava. Podizanje fabrike za proizvodnju kiselih krastavaca će ubrzati ove procese.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica