Na Danu polja kompanije Superior, u Velikoj Plani, iako je bilo 39 stepeni, niko se nije žalio na vrućinu. Razlog tome možda su bili i mnogobroni štandovi za osveženje, koji su domaćini pripremili, a sigurno jesu svo voće, povrće, ali i ratarske kulture. Sve plodove posetioci su mogli da okuse, ali i da ocene, jer Superior veoma brine o tome šta poljoprivrednici misle o njegovim proizvodima, kako bi bili što bolji.
Katarina Martinović, marketing menadžer u kompaniji Superior, kaže: „Danas je druga po redu manifestacija Dani polja Superiora. Sledećeg vikenda organizujemo još jednu. Pozvali smo naše inostrane i domaće partnere, da im pokažemo Superior iz nekog drugog gledišta, da vide čime se sve bavimo”.
„Mnoge stvari nisu toliko poznate, a možda su kvalitetne i veoma je dobro da se pojave na tržištu, pa eto i zato treba da se sagleda ceo naš asortiman“, dodaje Katarina.
Možda vas zanima
Imanje Superiora, na kojem se manifestacija održala, zaista je, čak i na skoro 40 stepeni, pokazalo raznolike i prepoznatljive proizvode te kuće. Onakve kakve bi svaki poljoprivrednik poželeo u svom domaćinstvu. Vrhunski rezultati koje su stručnjaci iz Superiora postigli na čak nekoliko stotina hibrida i sorti voćarskih, povrtarskih i ratarskih kultura, prizor su u kojem se zaista uživa.
Uz to, na zadovoljstvo domaćina i stručnjaka koji su zaslužni za tako lepu oazu, izgleda da su gosti naučili da Superior nije samo Slonovo uvo.
Nebojša Đinović, jedan od vlasnika kompanije Superior, kaže: „Superior danas pokazuje svojim kupcima i proizvođačima sorte povrća, hibride paprika, hibride paradajza… Mnoge nove hibride smo pripremili za danas, a takođe, možete možda iza mene videti i veliko polje saksijskih sadnica aronije, borovnice, maline i kupine.“
„Pored voća i povrća, Superior ima i kukuruze, tačnije 5 hibrida kukuruza, iz Fao grupa 500 i 600. Tu su i krompiri francuske firme Gerbi Kop, pasulj i još mnogo zanimljivih proizvoda koji bi mogli da budu dobar posao za naše proizvođače“, dodaje gospodin Nebojša.
Među domaćim posetiocima, najveću pažnju privukle su novije voćne vrste u Superioru, kao što su kupina, malina, ali i već dobro poznate Superiorove borovnice i aronija. Za strance, Superiorovo povrće nema konkurenciju.
Kao što to obično biva, kaže gospodin Đinović, uvek si negde van kuće poznatiji nego u svom selu. Grupe sa desetinama stručnjaka i partnera kompanije Superior došle su iz Bugarske, Rumunije, Slovenije, Makedonije, Hrvatske, sa Kosova i Metohije i svi su bili oduševljeni gostoljubivošću naših domaćina, njihovim znanjem i umećem i naravno, ovim srcem proizvodnje voća i povrća, koje rado vide i na svojim trpezama.
Profesor Mile Postolovski sa Poljoprivrednog fakulteta u Skoplju, kaže: „Mi smo mnogo godina saradnici kompanije Superior, pa sam zato imao više puta priliku da prisustvujem ovakvim Danima polja. Ove godine, mogu da kažem, napredak je ogroman. Proizvodnja, ne samo u povrtarstvu, se veoma lepo širi. Tu mislim i na semena, ali i na sadni materijal. Sve ovo probudilo je mnogo više interesovanja među proizvođačima, kako u Makedoniji, tako i na celom Balkanu“.
Među domaćim posetiocima najveću pažnju privukle su novije voćne vrste u Superioru, kao što su kupina, malina, ali i već dobro poznate Superiorove borovnice i aronija. Mnogi su hvalili i kukuruz, jer se, kako kažu, u ovim tropskim danima, junaci na muci poznaju. Ipak, kada je reč o interesovanju inostranih gostiju, Superiorovo povrće i dalje nema konkurenciju.
Ove godine u Superioru je 6 novih stažista. Njihov zadatak na ovom Danu polja bo je da sa posetiocima, na nekoliko štandova, rade ankete, odnosno, ocenjuju kvalitet, traženost i cenjenost Superiorovih proizvoda.
Ovakve povratne informacije, kažu domaćini, veoma su im važne, jer im one mogu pomoći da budu bolji, da prate nove trendove, pa čak i da ih postavljaju.
Za Superiorove hibride kukuruza, u ovim tropskim danima, posetioci kažu: junaci se na muci poznaju!
„To je kao kad si negde gost, pa voliš sve da vidiš i da probaš. To smo i mi primenili danas, tu recepturu. Na malim štandovima gosti mogu da probaju razne borovnice, da ocene njihov ukus, jer ipak nije isto gajiti samo borovnicu, važno je koju borovnicu, koji paradajz, papriku…“
„Ipak, mi Blakanci smo ljudi koji vole da osete neki specifičan ukus. Recimo kod Amerikanaca je bitno da imate jednu kockastu papriku i jednu dugačku i to je to. Ovde, svako selo, a kamo li svaka zemlja, traži drugačiji proizvod“, dodaje Nebojša Đinović.
Na kraju ovog dana svi su ostvarili svoje ciljeve. Posetioci su od pravih, vrhunskih stručnjaka, saznali razne veoma važne informacije o proizvodima iz ove kuće. Kako ih je najbolje gajiti, kako da sa poveća njihov rod i poboljša kvalitet. Takođe, upoznali su se sa brojnim hibridima i sortama koje još uvek nisu probali, a videli su i kako se poljoprivredom baviti profesionalno i moderno.
Domaćini su, sa druge strane, imali priliku da se bolje upoznaju sa svojim kupcima i saradnicima, kako iz zemlje, tako i iz inostranstva. Da čuju kakve su njihove potrebe, ali i muke i problemi. Zato će sada moći još više da im pomognu i tako svima osiguraju bolju budućnost.
A mi, mi smo, kao i uvek do sada, sa Superiorovog imanja otišli veseli, nasmejani, punih srca, sa lepim utiscima i željom da se u ovaj neobični dom što pre vratimo.
Sagovornici:
Katarina Martinović, marketing menadžer u Superioru
Nebojša Đinović, jedan od vlasnika kompanije Superior
prof. Mile Postolovski, Poljoprivredni fakultet u Skoplju
Abaz Ukić, kompanija A-Beo-4 N.P.T. Kosovo i Metohija
Branislav Berendika, Golić Trade, Bosna i Hercegovina
Komentari