Prošlog vikienda održan je 11. državni pčelarski sajam na Beogradskom sajmu, gde se pored meda i drugih pčelinjih proizvoda, po najpovoljnijim uslovima mogli nabavite i kompletna pčelarska oprema i repromaterijali. Posetioci su imali prilike da uživaju u raznovrsnom izložbenom, obrazovnom, promotivnom, privrednom i turističkom sadržaju i programu.
Izlagači su i ove godine došli iz svih delova Srbije, ali i regiona. Jedna od takvih firmi je i ona iz Rače Kragujevačke, koja u svojoj ponudi ima kompletan pčelarski pribor od hrane za pčele, preko hranilica, do odela. Na ovom štandu kupci su se najviše interesovali za hranilice koje su po kvalitetu drugačije od drugih, kako su nam rekli na štandu. Pored hranilica, imaju i hranu za pčele, koju prave već 25 godina.
Možda vas zanima
Pored njih pričali smo i sa mladim inovatorima koji su predstavili svoj proizvod SMS vagu za košnice.
“Nama je ovo već 8 godina i poznati smo po tom proizvodu. SMS vaga koja se postavlja na pčelinjak ispod košnice i javlja sve potrebne informacije pčelaru na mobilni telefon. U tom slučaju on neće morati tako često da posećuje pčelinjak, nego da iz dana u dan prati stanje na pčelinjaku i da predvidi kakva će mu biti paša. Tako će moći da makimizira svoj prinos. Kao i obično veliko je interesovanje za naš proizivod. Nas pčelari poznaju, mi se družimo s njima na sajmu već 2 godine”, kažu nam na štandu.
Poslednjih godina u velikoj meri se prepoznaje značaj pčelarstva kao grane stočarstva koja vrlo brzo vraća uloženo. I to je trend ne samo u Srbiji već i u drugim zemljama, o čemu svedoči i veliki broj posetilaca iz inostranstva. Neki od posetilaca iz BIH misle da se dolazak na sajam u Beograd uvek isplati jer na njemu mogu videti razne inovacije, s obzirom na to da je, prema njihovim rečima, pčelarstvo u Srbiji organizovanije i razvjienije. A, i cene su niže.
Sajam pčelarstva jedan je od najvećih koji se održava u našoj zemlji, ali i regionu.
“Okupili smo se 11. put na Državnom pčelarskom sajmu. Imamo preko 110 izlagača. Poseta tokom samo jednog dana bila je 5,8 posto veća u odnosu na prethodnu godinu. Sajam nije samo izlagački deo, nego smo doveli i poznate stručnjake. Težimo da budemo prepoznatljivi po medu u svetu. Prepoznatiljivost je jako važna za dobar plasma. Godišenj se pusti 30 hiljada novih proizvoda na tržište EU, ali 85% ne preživi drugu godinu. Zato je potrebno mnogo znanja i umeća”, kaže Rodoljub Živadinović, predsednik SPOS-a.
Komentari