Motorne testere su nezamenljiv alat, naročito u voćarstvu i šumarstvu. Pravilnim održavanjem ne samo da se produžava radni vek testere, već se može poboljšati i njena učilnkovitost.
Ukoliko odlažete testeru preko zime, valja prekontrolisati sve elemente motora. Da bi na proleće radila kako treba, treba se voditi principom gorivo – vazduh – iskra – nož, dakle kontrola svih elemenata koji utiču na rad.
Iako možete biti u iskušenju da ostavite sistem goriva prazan, to se ne preporučuje jer nedostatak goriva uzrokuje sušenje i pucanje dihtunga. Međutim, u gorivu danas ima etanola koji takođe ne deluje dobro na delove vaše testere.
Možda vas zanima
Zbog toga se preporučuje da se za pripremu za prezimljavanja sipa mešavina ulja i benzina koji u sebi nema etanol. Naravno, filtere takođe treba proveriti, i po potrebi zameniti, oprati ili izduvati kompresorom.
Dakle, imali smo benzin i vazduh. Što se iskre tiče, ceo sistem paljenja treba da prođe inspekciju, od zamajca do svećice. Čišćenje je obavezno, kao i zamena dotrajalih delova. Spojeve električnih kontakata valja isprskati kontakt sprejem da bi se istisla voda koja se potencijalno tu našla, i da bi se sprečila kondenzacija vode na istom mestu. Iako možete biti u iskušenju da u ovu svrhu koristite druga sredstva, pre svega ona u spreju, za podmazivanje, nemojte to raditi. Sredstva za podmazivanje kao bazu imaju mineralno ulje koje ne pomaže u provođenju struje.
Svećice obavezno pregledati i obratiti pažnju na naslage ostataka sagorevanja. Previše naslaga ulja ili pepela na svećici mogu biti indikator raznih nedostataka, od loše mešavine ulja i goriva do problema u karburatoru, pa čak i problema sa klipovima motora.
Posebnu pažnju treba posvetiti lancu jer je on u direktnom kontaktu sa materijalom koji se seče, ali je i najrizičniji u pogledu povreda na radu.
Sečiva treba naoštriti i podmazati da bi se sprečilo njihovo rđanje. Ukoliko je istrošen, lanac treba zameniti. Posebnu pažnju treba posvetiti tenziji lanca. U zavisnosti od upotrebe, lanac se vremenom izdužuje jer se karike troše, pa čak i kada ne menjamo lanac treba da proverimo da li je tenzija na dobrom nivou. Ovime čuvamo sistem zupčanika koji prenose kinetičku energiju od motora na lanac. Ništa manje važno, ovim smanjujemo mogućnost povrede na radu.
Komentari