Napravite sami alat i delove za poljomehanizaciju

Napravite sami alat i delove za poljomehanizaciju

Internet, časopisi ali i specijalizovani televizijski kanali preplavljeni su savetima i uputstvima kako napraviti alatke, sitne mašine, limene delove i slično u sopstvenoj garaži. Danas, pojedine delove i alate možete napraviti i za poljoprivrednu mehanizaciju, potpuno sami.

Radionica © Pixabay

Potrebno vam je nekoliko osnovnih alata koje mahom svaka garaža ima i samostalno bez posete majstora možete popraviti crevo na traktorskoj prikolici, zameniti zaptivke, pojačati filtriranje goriva i druge svakodnevne kvarove koji nastaju na poljoprivrednoj mehanizaciji.

Recept za domaće penetrirajuće ulje za mašine i alate

Pre nego što se upustite u misiju “sam svoj majstor“, proverite da li imate sav neophodan alat; čekić, presu, zumbu, lemilicu, brener, zatim od materijala; klingerit, plutu, gumeno pancirno crevo. Često se dešava da na traktorskoj prikolici pukne crevo, savije se ili pukne neka cev na traktoru, istroše se zaptivci i slično. Sve te ’sitnice’ rešive su u kućnim uslovima, a jednako pouzdane kao i fabrički originalni delovi.

Klingerit © Julijana El Omari

Crevo za traktorsku prikolicu, ukoliko je dobrog kvaliteta gume, trajaće, ali mora da se pertluje. Cev, koja može da se napravi od bakra ili čelika, može večito da traje i pouzdana je. Što se tiče zaptivaka ili dihtunga, uspešno se mogu napraviti od materijala – klingerit, tako što se postojeći stavi na parče klingerita, iskroji se u tom obliku i postavi se između spojeva.

Za dihtunge kartera moguće je koristiti plutu. Postoje razni kreativni način za pojačano filtriranje goriva. Na sistem za napajanje staviti predfilter. Predfilteri su vremenom postali sve potrebniji na traktoru zbog lošeg kvaliteta goriva koji se sve više nalazi na našem tržištu. Sa pojačanim filtriranjem možemo poštedeti mašinu od eventiualnih kvarova.,


Održavanje motorne testere preduslov za njen dug radni vek

Iako mnogi majstori kažu, da nikada nije bilo povoljnije naći alate nego danas, misli se isključivo na traktore i poljoprivredne mašine naše proizvodnje (IMT). Zapadnoevropski traktori imaju često nestandardne alate koji se teško nalaze ili su jako skupi, pa je moguće, kažu majstori, biti kreativan i od postojećeg napraviti namenski, kojim bi se skinuo, zavio ili pričvrstio neki deo na motoru teško dostupan, a da se ne skidaju ostali delovi.

Ukoliko dobro poznajete rad mašine i znate šta želite da napravite, dajte mašti na volju. Oni sa manje samopouzdanja i znanja u tehnici i motorici, neka prepuste kvar stručnoj osobi.


Stručno lice © Julijana El Omari

Ipak od nekih mašina, u sopstvenoj garaži, na primer, moguće je napraviti presu za izbijanje ležajeva sa priručnom dizalicom za podizanje auta, koja vam može poslužiti dok ne kupite novu.


Uz malo sreće, kreativnosti i umeća možete napraviti čak i mašine koje su korisne, ali ne nužno tradicionalne poljoprivredne mašine na jednom domaćinstvu, poput improvizovanih kosilica, manjih bagera, buldožera i slično.

Loš deo dodatno uništava poljoprivrednu mehanizaciju

Nemoguće je napraviti hilznu, klip, blok i glavu motora, kućište, zatim konusno-tanjiraste zupčanike, nazubljene osovine, razne odlivke, ventile, koji su i vitalni delovi mašine. Pored toga, važni delovi svakog motora sa unutrašnjim sagorevanjem su i karike, menjač, za hidrauliku – pumpa, za kočnice – obloga, za mehanički volan – segment i vreteno volana. Sve ovo nije moguće napraviti u ručnoj izradi i u slučaju kvara obratite se registrovanom servisu za popravku poljoprivredne mehanizacije.

Komentari

E-KNJIGA

Vodič za uspešno gajenje borovnica