Traktori su mašine koje su super mali potrošači, a sa ovima dobiješ sve, nisu skupi kao kao drugi traktori, tako da rekao bih da što se tiče moje preporuke, ja ne bi menjao ni ubuduće, Claas je za mene broj 1!
Zašto ste se odlučili za brend CLAAS?
Kao prvo, u svim testovima ovi su se pokazali kao mali potrošači. Gorivo je danas upoznati ste sa tim i sami, svaki dan sve skuplje a drugo, jako su udobne mašine i velika razlika se oseća.
Na primer ako se porede John Deere i Claas, da ne poredim ove druge, kod John Deere kad kupuješ, onda moraš sve posebno te moraš, posebno jednu vuču, drugu, šta ja znam, a kod Claasa je to nekako upakovano da dobiješ sve u fulu, što, kažu za neku normalnu cenu. Znači i vuče i kompresori i tegovi, i sva oprema i ogibljenje kabine, i da ne nabrajam, što znači jako udobne mašine i moćne. I dobro se pokazao već.
U Švajcarskoj sam živeo 30 godina i tim, da ne kažem Švabama, dajem stvarno poverenje, oni su takva nacija, da kad prave nešto, prave kvalitetno i trude se i ako nešto nije u redu, slušaju seljaka. Ako je neka primedba, oni to odmah menjaju, i tako da stvarno mašine su top, da ne pričamo kombajni.
Koje sve modele Claas traktora imate?
Kombajn, evo, već drugi smo kupili, prvi je bio medijum, sad smo uzeli Tukana 430, tako da i to. Koga sam god pitao kad sam se vratio iz Švajcarske, šta mi je preporučio, preporuka je bila Claasov kombajn, dobre mašine. Onda kad smo krenuli i zbog servisa, zbog tih raznih ulja, filtera, uvek, uvek su jednolične mašine lakše i ako serviser dođe, može i da pogleda sve traktore, može i kombajn, a kad imaš različite, i to pravi problema. U tom servisnom poslu smo malo daleko i sad zamislite da imaš 4 različi traktora i svakom samo kad serviser ode i dođe, moraš 100,00 EUR najmanje da računaš putne troškove, a ovako dođe jednom i pogleda svih 5 mašina. I mi smo mirni opet godinu dana. I sin, on je malo mehaniku završio i on to malo pogleda i tako.
Ako su oni od 102 konja, onda služi više za prskanje. Imamo tu vučnu prskalicu, kultiviranje, ono što mi kažemo špartanje između redi. Ima Arion, on je 125 konja, s njim vučemo malo težu, dvanaestredi sejačicu, ona je teška, on nam većinom samo seje i ovu ruku za džambo vreće za đubrivo kad bacamo ili rasipač 3 tone. A ova dva rade u jesen, znači priprema, podrivanje, oranje i u proleće da kažem 15 dana, evo sad drljanje i ekspimiranje i kad posle oni stoje do jeseni, da kažem, operu se. Oni najmanje rade, isključivo ovi veliki traktori, ali smo uzeli namerno 2 komada pošto imamo puno zemlje i baš ko smo rekli, ne daj Bože da stane jedan.
Mi smo sad jako ograničeni sa tim vremenskim uslovima. I kad je lepo, mi moramo što više posla da uradimo i ne daj Bože stane, nastavljamo, završavamo s ovim drugim, posle gledamo šta je zapravo, šta popravljati, da li veći kvar ne daj Bože, mada ne kvari se to, kad kupiš nove mašine, ja to praktikujem na 10 godina, najduže – prodajem, kupujemo 5 novih i onda nemam štetu osim servisa, nekih velikih troškova i popravku, tako da je to najbolja varijanta. I to je ovaj švajcarski sistem, nisu oni ludi, što ne bih ja isto tako? Oni to teraju i prodaju, uzmu novo i onda imaš manje i rashoda i to je najjeftinija varijanta.
Udobnost je važna takođe za velike i male traktore jednako
Pitali smo kako je po pitanju udobnosti? Kabine su skoro iste veličine. Iako se razlikuju dimenzije traktora, znači da su udobni podjednako i ovaj najmanji i ovi veći?
Milan kaže da jesu, pogotovo ovi veliki su toliko usavršeni da imaju i na prednjem mostu teles, ogibljene kabine.
“Na oranju, ovo sad kad mi drljamo ovaj, to je malo i što kažu, neravno i na njivi. Ali kad se osetiš kao da sediš u autobusu. To je toliko savršeno u odnosu na pre. Ja znam i 80 i ranije, kad se zemlja obrađivala, a to je sad toliko savršeno da se mili. Ja sam čovek od 62 godine, mili mi se nekad sesti da pomognem deci i u te traktore i to je stvarno tako.”
Da ti budem iskren, ovaj probao sam i sa drugim firmama, ali nekako mi ni čuo aneks, ovaj i što kažu ovaj? Imali smo od prvog dana nekako taj pristup domaćinski i uvek sam ja gledao da ispoštujem što se tiče plaćanja i rokova i uvek smo, što bi naši ljudi rekli u dve reči smo se dogovarali i to je poverenje. Mogao bih da doteram šta god, ali nema potrebe. Poštuju se svi rokovi i sve je na vreme, pa i sprijateljili smo se.
Svaka čast kao firmi, a i mi, trudimo se što kažu, da ostanemo dobri domaćini i da prenesem to i na decu, jer mi bez tih mašina ne možemo. Ipak je to velika količina zemlje. I tako da i njima, kažem, vodite računa šta obećaš, nešto obećaš i dogovoriš, to mora biti ispoštovano.
Almex firma ima dobru servisnu mrežu, rezervne delove, znači od najmanje sitnice. Oni to uvek imaju na lageru, što je dosta bitno ako je neka žurba, mi odemo ovaj po deo sami, sin to zameni, nastavimo da radimo, tako da posao ne trpi eventualno koliko nam treba da odemo do Peterfilda, što kažu da uzmemo deo i da ga namontiramo. I danas imamo većinom i mi neke osnovne stvari, npr držimo u magacinu, kupimo to unapred. Tako da dosta stvari imamo, imamo rezerve na lageru i mi sami i onda nam je to još brže. Ako remen neki strada na kombajnu za čas zamenimo, idemo dalje.
U svakom slučaju bi zbog potrošnje goriva preporučio Claas mašine kao prvo.
A pod broj dva, uvek moraš da gledaš koliko je na tržištu Srbije i na Balkanu uopšte prodano od tih mašina. Znači čim je puno traktora prodano ili kombajna, imaš i tu mrežu bolju za delove i lageri su puni. I to tako da sam ja uvek gledao šta najviše ima na tržištu, tome se i prilagode, a da ne pričam ovo sad što kažu s Mićom posebno imamo dobar odnos, sa Almexom, tako da traktori su, kažem ti mašine, super mali potrošači, dobiješ sve, nisu skupi kao drugi traktori, tako da što se tiče moje preporuke, ja ne bi menjao i u buduće, znači, CLAAS je za mene BROJ JEDAN!”
Komentari