Kada se pomene Nemačka, prva asocijacija mnogima je jaka industrija i kvalitetni automobili. A kada je reč o poljoprivrednoj mehanizaciji, tu je prva asocijacija, naravno, „Claas“.
Možda vas zanima
Zvanični uvoznik „Claas“-ovih mašina za Srbiju je „Almex“ DOO. Kompanija „Claas“ ugostila je novinare iz cele Evrope kako bi ih bolje upoznala sa svojim proizvodima i predstavila novosti koje kupci njihovih mašina mogu da očekuju u narednom periodu.
Sve inovacije naći će se i na našem tržištu, posredstvom kompanije „Almex“. A vi ćete, zahvaljujući nama, videti najnovija tehnološka dostignuća koja nam dolaze iz ove renomirane svetske fabrike.
A novosti ima zaista mnogo! Nova moderna tehnička rešenja, koja su ugrađena u gotovo svaku mašinu proizvedenu u „Claass“-ovoj fabrici, čine njihov program još produktivnijim, efikasnijim, lakšim za upotrebu, a sam posao u poljoprivredi znatno jednostavnijim. S druge strane, mnoga rešenja koja su nam pokazali smanjuju zagađenje životne sredine i život čine prijatnijim.
Glavni uređaj u svakoj mašini je džojstik pomoću kojeg možete zadati mnoštvo komandi koje se prate na monitoru. Tu se nalaze podaci o potrošnji goriva, učinku pojedine mašine, dužini puta koji prelazite.
A upravljanje mašinom je vrlo jednostavno. Radnje su preciznije, a suština je u manjoj potrošnji i većoj efikasnosti. Imali smo priliku da se probamo Arion 600 i Axion 830, traktore opremljene najsavremenijom navigacijom.
Glavni uređaj u svakoj mašini je džojstik pomoću kojeg možete zadati mnoštvo komandi koje se prate na monitoru. Tu se nalaze podaci o potrošnji goriva, učinku pojedine mašine, dužini puta koji prelazite.
„Kada aktiviramo sistem, pokazuje nam crvenu liniju po kojoj treba da se krećemo. Podesili smo meni na srpskom jeziku kako bi nam bilo lakše da razumemo i jasnije šta se događa. Opet se vraćamo na zadate koordinate, ulazimo u liniju i nastavljamo dalje. Štedimo vreme i gorivo, a posao se obavlja besprekorno”, objašnjava naš sagovornik.
„Kompjuter nam daje podatke kao što su dimenzije njive, koliko je obrađeno i druge korisne informacije. Ako ste u neodgovarajućoj poziciji, uključite automatskog pilota na džojstiku i traktor će sam krenuti na zadatu poziciju. Slobodno smo pustili volan i traktor se sam kreće.“
„Glavni deo svake ’Claas’-ove mašine je džojstik, a na njemu se nalazi dugme za automatskog pilota. Pritisnite dugme, dodajte gas, pustite volan i videćete da se traktor sam kreće. Na Axion 830 imamo ugrađen GPS autopilot sa sistemom za automatsko zaustavljanje na kraju parcele. Na ekranu vidimo polje na kome radimo. Plave spoljne linije predstavljaju okvire njive, a unutrašnje plave linije su kraj parcele koja se obrađuje.”
„Sada možemo da podesimo do koje granice će ići rad i gde treba da se zaustavi mašina. Ukucajte koliko metara želite da kultivirate. Neophodno je da se ukuca brzina kojom ćemo se kretati i kojom ćemo putanjom ići. Onda zatvaramo meni, vraćamo ekran u radni meni i sada možemo da radimo. Prvo treba da se postavimo pored prethodne parcele, stiskamo dugme za autopilot, spuštamo kultivator i radimo.“
Ako ste u neodgovarajućoj poziciji, uključite automatskog pilota na džojstiku i traktor će sam krenuti na zadatu poziciji.
Svaka mašina ima automatskog vozača. Uz pomoć GPS-a ne trošite vreme razmišljajući kuda treba da vozite, a samim tim posao koji radite činite racionalnijim. Pritisnete dugme sa oznakom A, pustite volan i kompjuter bira najbolju putanju i sam navodi traktor ili kombajn.
Još je zanimljivije ako traktorom vučete prskalicu. Pred sobom na monitoru imate pregled parcele i njenu strukturu. Na osnovu ovih informacija kompjuter sam podešava ukupni protok, a ako ste kojim slučajem naišli na deo parcele koji ste već isprskali, i to se vidi. Ali to nije sve, čitav sistem je podešen tako da se dizne automatski isključuju tako da nema nepotrebnog rasipanja hemikalija. Čim dođete na deo parcele kojim niste prošli, dizne se automatski uključuju.
„Vidite kako se uključuju prskalice i gase se kada naiđu na već isprskani deo parcele. Na monitoru vidimo dosta podataka: brzinu kretanja, površinu koja se prska, koliko je još metara ostalo do kraja i litara tečnosti u tanku i podatak da li sve prskalice rade. Ako želimo, možemo isključiti bilo koju prskalicu pojedinačno i na ta način uštedeti.”
„Takođe, monitor pokazuje kuda treba da se krećemo da ne bismo prskali već poprskane površine. Trošimo 120l tečnosti u ovom trenutku, ali čim pređemo ka oblasti koja je već tretirana, spušta se cifra na 110l. Dakle, ovo su važne informacije koje govore o efikasnosti i rentabilnosti ovog posla.“
„Claas“-ovu najnoviju mehanizaciju u Srbiji možete potražiti kod kompanije „Almex“. U ponudi su različite mogućnosti kada je reč o opremi, a jedna od njih je svakako najsavremeniji sistem navigacije.
Komentari